آفرودبازی لوکس روی دوچرخ با «سوزوکی»

اقتصاد ایران: از نظر ایمنی V-Strom۲۵۰ در محور جلو  دارای سیستم ترمز دیسکی خنک‌شونده سوراخ‌دار به‌قطر ۲۹۰ میلی‌متر با کالیپر دوپیستونه و مزین به‌سیستم ABS است. در محور عقب نیز شاهد سیستم ترمز دیسکی خنک‌شونده سوراخ‌دار به قطر ۲۴۰ میلی‌متر با کالیپر تک‌پیستونه و مجهز به‌سیستم ترمز ABS هستیم.

پدیده آفرود تاکنون علاقه‌مندان زیادی را مجذوب ‌خود کرده است. این روزها برای تجربه هیجان و جذابیت آفرود باید هزینه زیادی پرداخت کرد تا خودرو مناسبی خرید و برای آفرودبازی آن را ارتقا داد و تقویت کرد. اما نگران نباشید؛ چراکه سوزوکی این چالش را برطرف کرده است. حدود یک سال است که V-Strom۲۵۰ وارد کشور شده و مورد توجه بسیاری از آفرودبازان قرار گرفته است. این ادونچربایک با توانایی بالایی که دارد، نیازهای شما را به‌خوبی برآورده می‌کند. تکنولوژی و مهندسی بالایی در این ادونچربایک سوزوکی نهفته است که آن ر

استایل تهاجمی و آیرودینامیک

شعار سوزوکی برای V-Strom۲۵۰ ساده، اما قدرتمند برای مسیرهای ناهموار است. این شعار به‌معنای طراحی مینیمال اما کاربردی است که می‌تواند در اوج سادگی، قدرتمندترین گزینه برای طی کردن مسیرهای ناهموار باشد. با نگاهی به‌طراحی V-Strom۲۵۰ به‌خوبی می‌توان این طراحی ساده و کاربردی را مشاهده کرد.

استفاده از فلاپ‌های ساده بدنه و عدم‌استفاده از حجم‌های اغراق‌شده مانند محصولات دوکاتی، در اوج ساده بودن، جذابیت خاصی را به‌نمایش می‌گذارد. با نگاهی به پروفیل بدنه V-Strom۲۵۰ با فلاپ‌های تخت و یک باک چندضلعی که هارمونی خوبی با فلاپ ایجاد کرده و طراحی زین راحت و بزرگ در کنار تناسب تایر و رینگ ۱۷ اینچی مواجه هستیم. همچنین طراحی اگزوز با زاویه کمتر نسبت به‌بدنه و گارنیش‌های جلو و عقب، کاراکتر اسپرت و استایل نافذی به این ادونچربایک بخشیده است.

می‌توان گفت طراحی مینیمال و ساده در چهره این ادونچربایک به‌خوبی نمود پیدا کرده است. فلاپ بدنه با طول نسبتا کوتاه، تا زیر چراغ جلو امتداد دارد و طراحی چراغ گرد و راهنماهای مثلث‌شکل در طرفین و یک شیشه زاویه‌دار نسبتا کوچک در بالای چراغ، چهره جذاب و اسپرتی از این ادونچربایک به‌نمایش می‌گذارد.

در نمای عقب با طراحی مشابه اسپرت‌بایک محبوب این کمپانی یعنی GSX-R۱۰۰۰ مواجه هستیم. چراغ مثلث‌شکل عقب با گرافیک U شکل LED و فلاپ‌های تیز عقب این حس را به‌خوبی برای بیننده تداعی می‌کند. طراحی شیشه جلو و فرم فلاپ‌های بدنه طوری است که ویژگی آیرودینامیک این ادونچربایک جسور ژاپنی را بهبود می‌بخشد.

آفرودبازی لوکس روی دوچرخ با «سوزوکی»

بالاترین سطح ارگونومی و راحتی

در طراحی موتورسیکلت، ارتفاع صندلی و زاویه قرارگیری راکب نسبت به‌فرمان بسیار حائز اهمیت است. طراحان کمپانی سوزوکی، V-Strom۲۵۰ را طوری طراحی کردند که نسبت قرارگیری راکب به‌فرمان در زاویه ۲۴.۲ درجه قرار دارد. این زاویه و نوع قرارگیری فرمان نسبت به‌راکب در کلاس این ادونچربایک، جزو بهترین‌هاست.

برای درک بهتر از این مساله، تنها کافی است یک مسافت ۲۰۰ کیلومتری را پشت فرمان این ادونچربایک قرار بگیرید تا متوجه شوید راحتی این ادونچربایک در چه سطحی قرار دارد. از طرفی عملکرد سیستم تعلیق به‌گونه‌ای است که گویی سوار بر یک خودرو سدان نیمه‌لوکس ژاپنی شده‌اید و از این نظر، بالاترین سطح کیفیت سواری در اختیار راکب قرار می‌گیرد. از سوی دیگر ارتفاع صندلی در V-Strom۲۵۰، ۸۰۰ میلی‌متر است.

این ارتفاع به‌معنای ایجاد راحتی بالا و ارگونومیک است. همچنین طراحی زین (نشیمنگاه) راکب و سرنشین، تجربه عالی از قرارگیری در پشت فرمان این ادونچربایک را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته ناگفته نماند که V-Strom۲۵۰ در حقیقت نسخه اقتصادی‌‎تر از V-Strom۶۵۰ است.

همچنین جالب است بدانید که زین V-Strom۲۵۰ طوری طراحی شده که با حالت تورفته‌ و متریالی که دارد، در رانندگی‌های بلندمدت کمترین میزان خستگی را برای راکب ایجاد می‌کند؛ برخلاف برخی موتورسیکلت‌‎های چینی که زین برای سرنشین چندان راحت نیست. در این ادونچربایک سوزوکی کیفیت زین برای سرنشین دوم هم به‌خوبی ملموس است. اگرچه باکس‌ها و گارنیش عقب در پشت سرنشین دوم قرار می‌گیرد، اما جانمایی آن به‌گونه‌ای است که برای سرنشین آزاردهنده نیست. این مورد در برخی ادونچربایک‌های چینی رعایت نشده و گارنیش و باکس به‌گونه‌ای است که در طول مسیر سبب آزار سرنشین دوم می‌شود.

آفرودبازی لوکس روی دوچرخ با «سوزوکی»


«V-Strom۲۵۰» چه تجهیزاتی دارد؟

از مهم‌ترین امکانات رفاهی این ادونچربایک ژاپنی می‌توان به‌نمایشگر افقی ۶.۸ اینچی اشاره کرد که اطلاعات مربوط به‌سرعت، دورموتور، میزان سوخت، میانگین مصرف سوخت، مسافت طی‌شده، چراغ چک، چراغ ABS و وضعیت دنده‌ها را نمایش می‌دهد. همچنین چراغ جلو دارای پرتاب نور قوی است. برخی دیگر از امکانات این ادونچربایک عبارتند از: خروجی برق ۱۲ ولت DC (درحالت حرکت ۳۶ وات و در حالت درجا ۱۲ وات)، سیستم ضدسرقت ایموبیلایزر، اگزوز اسپرت از جنس پوشش تیتانیومی، سیستم تعلیق قابل تنظیم، رینگ‌های ۱۰ پره آلومینیومی و تایرهای تیوبل.

پیشرانه‌ قدرتمند

کمپانی سوزوکی در طراحی و ساخت موتورسیکلت‌های اسپرت، ادونچربایک، سوپربایک و نیکدبایک زبان‌زد است. فناوری و مهندسی ساخت این کمپانی ژاپنی مطرح سبب شده است نسبت به‌سایر کمپانی‌های هموطن خود متمایز باشد. قلب تپنده V-Strom۲۵۰ را یک موتور پرتوان ۲ سیلندر تشکیل می‌دهد. یک موتور ۲ سیلندر موازی به‌حجم ۲۴۸ سی‌سی، در بخش میانی این ادونچربایک جا خوش کرده است.

آفرودبازی لوکس روی دوچرخ با «سوزوکی»

این پیشرانه ۲ سیلندر با ویژگی‌هایی همچون نسبت تراکم ۱۱.۵ به یک (در موتور احتراق‌داخلی بنزینی این عدد شاهکار است)، قطر در کورس پیستون ۵۳.۵ در ۵۵.۲ میلی‌متری، سیستم سوپاپ‌بندی متغیر سوپاپ‌ها با مکانیزم SOHC (تک میل‌سوپاپ‌رو)، هر سیلندر دارای ۴ سوپاپ (در مجموع ۸ سوپاپ در بخش فوقانی) ، سیستم مدیریت هوشمند جرقه‌زنی شمع‌ها و سیستم پاشش سوخت انژکتوری (که به صورت مستقیم روی دریچه‌گاز تعبیه شده)، می‌تواند حداکثر ۲۴.۷ اسب‌بخار قدرت را در ۸ هزار آرپی‌ام (دور در دقیقه) و ۲۳.۴ نیوتون‌متر گشتاور در ۶۵۰۰ آرپی‌ام به ارمغان آورد. طراحی تک‌میل‌سوپاپ‌رو و استفاده از فولاد سبک‌وزن بهینه‌سازی شده برای اگزوز (که سبب تبادل دمایی می‌شود) و از طرفی طراحی دریچه‌های دو کاناله بر اساس اصل برنولی، منجر به‌کاهش استهلاک قطعات می‌شود.

آفرودبازی لوکس روی دوچرخ با «سوزوکی»

همچنین سیستم آب-هوا خنک برای این ادونچربایک در نظر گرفته شده است. رادیاتور آب در بخش بالایی موتور تعبیه شده تا عبور هوا سبب کاهش دمای کاری موتور شود. کاهش تنش حرارتی درنهایت سبب افزایش طول عمرمفید قطعات می‌شود. البته کمپانی سوزوکی به‌مشتریان خاورمیانه‌ خود توصیه می‌کند برای این ادونچربایک ۲۵۰ سی‌سی از سوختی با اکتان حداقل ۹۱ استفاده کنند که این به‌معنای سازگاری نسبی V-Strom۲۵۰ با شرایط سوختی کشور است.

همچنین نمایندگی مالزیایی سوزوکی برای این ادونچربایک روغن‌موتور ۱۰W۴۰ با درجه گرانروی SM سنتتیک را پیشنهاد می‌دهد. تکنولوژی ساخت این پیشرانه به‌سال ۲۰۱۵ مربوط می‌شود و اگر به روغن‌موتور استفاده‌شده در آن توجه نشود، در بخش سرسیلندر شاهد کاهش کیفیت روغن‌موتور و در نتیجه به اصطلاح گریس شدن روغن‌موتور خواهیم بود. از سوی دیگر گیربکس ۶سرعته با ضرایب کوتاه برای انتقال قدرت و گشتاور به‌چرخ‌ عقب در نظر گرفته شده است.

این گیربکس مجهز به‌مکانیزم هیدرومکانیکی است که باتوجه به‌سیستم چندصفحه‌ای کلاچ و استفاده از نیروی هیدرولیکی برای تعویض دنده‌ها، پروسه تعویض دنده و شتاب را بهبود می‌بخشد. ناگفته نماند که سیستم هیدرومکانیکی تعویض دنده‌ها، با استفاده از فشار هیدرولیکی روغن، صفحات را فشرده و تعویض دنده را امکان‌پذیر می‌کند.

از طرفی باتوجه به‌فاصله کم میان این مکانیزم و صفحات داخلی کلاچ، با نیم کلاچ کردن شیفتر کلاچ می‌توان به‌خوبی دنده‌ها را تعویض کرد. یک زنجیر با تایپ دوبل X نیز برای انتقال نیرو از چرخ‌دنده‌های گیربکس به‌چرخ عقب در نظر گرفته شده است. باتوجه به استفاده از مواد فولاد سبک‌وزن، برخلاف موتورسیکلت‌های متداول بازار، حرکت زنجیر روی چرخ‌دنده‌ها در سرعت‌های بالا سر و صدای کمی ایجاد می‌کند.

بر اساس آن‌چه نمایندگی سوزوکی در ایران منتشر کرده، V-Strom۲۵۰ با باک پر از سوخت ( ۱۷.۳ لیتر بنزین)، می‌تواند مسافتی برابر با ۵۰۰ کیلومتر را طی کند. این موضوع با توجه به‌وزن خالص ۱۸۸ کیلوگرمی این ادونچر بایک دور از ذهن نیست. سازه بدنه از مواد آلومینیومی و فولاد سبک‌وزن تشکیل شده که این مواد سازنده منجر به‌بهبود عملکرد این ادونچربایک و در نهایت کاهش وزن و مصرف سوخت می‌شود.

آفرودبازی لوکس روی دوچرخ با «سوزوکی»

ایمنی بالا و سواری باکیفیت

مهندسان کمپانی سوزوکی برای V-Strom۲۵۰ دو کمک‌فنر قابل تنظیم هیدرولیکی به‌قطر ۵۷.۵ میلی‌متر تدارک دیده‌اند که سبب جذب ضربات و ارتعاشات می‌شوند. در محور عقب شاهد ساختار مونوشوک با دامپر ۱۲۵.۲ میلی‌متر هیدرولیکی در میانه بدنه با فنر مارپیچ (لول) هستیم.

آفرودبازی لوکس روی دوچرخ با «سوزوکی»

همچنین تایر ۸۰/۱۱۰ با رینگ ۱۷ اینچی در جلو و تایر ۷۰/۱۴۰ در عقب، لذت سواری باکیفیت با این ادونچربایک ژاپنی را برای شما دوچندان می‌کند. سیستم تعلیق به‌گونه‌ای طراحی شده که اگر سه باکس مورد نظر نیز نصب شوند، ضریب فنریت تغییر نکرده و همچنان سواری باکیفیت در اختیار راکب وسرنشین قرار می‌گیرد. در برخی ادونچربایک‌های چینی با اضافه کردن باکس‌های محفظه بار، ضریب فنریت تغییر کرده و شاهد سواری خشک و آزاردهنده‌ای به‌ویژه برای سرنشین دوم هستیم.

از نظر ایمنی V-Strom۲۵۰ در محور جلو دارای سیستم ترمز دیسکی خنک‌شونده سوراخ‌دار به‌قطر ۲۹۰ میلی‌متر با کالیپر دوپیستونه و مزین به‌سیستم ABS است. در محور عقب نیز شاهد سیستم ترمز دیسکی خنک‌شونده سوراخ‌دار به قطر ۲۴۰ میلی‌متر با کالیپر تک‌پیستونه و مجهز به‌سیستم ترمز ABS هستیم. سیستم ترمز ABS این ادونچربایک جسور سوزوکی سفارشی از کمپانی بوش است که عملکرد عالی از سیستم ترمز این ادونچربایک را به‌نمایش می‌گذارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ