پایان داوری چهارمین جشنواره رسانهای امام رضا (ع)
اقتصاد ایران: مرحله نهایی چهارمین جشنواره رسانهای بین المللی امام رضا ع بعد از دو روز بحث و بررسی داوران در مورد آثار راه یافته به مرحله سوم و انتخاب نفرات برتر به پایان رسید.
به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله نهایی چهارمین جشنواره رسانهای بین المللی امام رضا (ع) پس از دو روز بحث و بررسی دقیق و فشرده داوران متخصص و با تجربه در مورد آثار راه یافته به مرحله سوم و انتخاب نفرات برتر به پایان رسید.
اکبر نصراللهی دبیر علمی این جشنواره در اینباره گفت: داوران علاوه بر ارزیابی هزاران صفحه و کانال و پویشهای مردمی در خصوص سیره رضوی، ۴۳۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه چهارمین جشنواره رسانهای بین المللی امام رضا را در سه مرحله بر اساس شاخصهای بخشهای مختلف مورد ارزیابی قرار دادند که نتایج رسمی آن در مراسم اختتامیه در مشهد در اردیبهشت آینده اعلام خواهد شد.
وی افزود: توجه به سوژه و پرداخت اختصاصی، رویکرد روندی و کیفی و تعاملی، راهبرد واقعنمایی و روایت برتر و جامع، ساختار و تنظیم و قالب رسانهای بدیع و غیرتکراری و جذاب در تولید و انتشار رضوی متناسب با مخاطبان و رسانهها و توجه به سوژههای خارج صحن مطهر و مشهد مقدس از جمله معیارهای مهم و دارای امتیاز بالا و مشترک ارزیابی آثار دریافتی بود.
دبیر علمی چهارمین جشنواره رسانهای بین المللی امام رضا (ع) در ادامه گفت: اگرچه میزان آثار دریافتی از ۲۵۰۰ اثر به ۴۳۰۰ اثر در جشنواره چهارم افزایش یافت و کیفیت آثار در بخشهای مختلف هم، خوب ارزیابی میشود اما این میزان رشد کمی و کیفی با توجه به عظمت حضرت امام رضا ع، مضامین عالی، تنوع و کثرت سوژهها و نیاز بیشتر جهانیان به سیره رضوی در دوره پرچالش امروزی، ناکافی است.
نصراللهی مهمترین تهدیدات نرم افزاری را مربوط به حوزههای اعتقادی و فرهنگی دانست و افزود: جشنواره رسانهای امام رضا (ع) با استفاده از ظرفیتهای گسترده آموزههای ناب اخلاقی، انسانی و مدیریتی امام رضا ع و برخورداری از کنشگران رسانهای عاشق سیره رضوی گام مهمی برای مقابله با این تهدیدات برداشته است.
وی در پایان گفت: جشنواره رسانهای امام رضا ع طلوع مبارکی برای شناخت، تبادل تجربه و توانمند سازی کنشگران رسانهای دینی است و نباید به آن نگاه رویدادی و مقطعی کرد. استفاده مستمر و گسترده از ظرفیت داوران نخبه این جشنواره برای آموزش علاقمندان و تولید آثار حرفهای در زمینه سیره رضوی و مشارکت دادن همه عاشقان امام رضا از جمله معاونتهای مطبوعاتی، سینمایی شورای عالی فضای مجازی، رسانهها، ادیان، قومیتها و ملیتها در تولید آثار و برگزاری جشنواره را از جمله راههای مهم و اجرایی برگزاری بهتر جشنواره و افزایش ارتقای کمی و کیفی تولیدات رضوی است.