نوروز فرصتی برای تحرک اقتصاد گردشگری استان زنجان است
اقتصاد ایران: زنجان-استاندار زنجان گفت: نوروز فرصتی برای شناساندن هویتهای فرهنگی و تحرک اقتصاد گردشگری استان است.
به گزارش خبرنگار مهر، محسن صادقی، ظهر یکشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر استان زنجان اظهار کرد: تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز نکاتی دارد که باید به آن توجه شود و تمرین تیمی این نکات ضروری است.
وی با بیان اینکه اینکه دستگاهها بر اساس مدیریت سالهای گذشته در ایام نوروز، ذخایری از اطلاعات و تجربیات را در اختیار دارند، تصریح کرد: بنابراین انتظار داریم با اندک ناهماهنگی در این ایام مواجه نشویم.
استاندار زنجان با توصیه بر خلاقیتهای جدید در هر کمیته ستاد خدمات سفر عنوان کرد: فراخوان ارائه پیشنهادات خلاق و جدید از طریق رسانه اعلام شود.
وی با اشاره به اینکه سهم ما در پذیرش گردشگران در نوروز ۱۴۰۳ زیر ۱۰۰ هزار نفر و سهم ترددها، ۱.۵ میلیون خودرو بوده که سهم حداقلی است، خاطرنشان کرد: جاذبهها و ظرفیتهای استان فراتر از این عدد است.
صادقی با بیان اینکه رفتار میزبان و قیمتها در حافظه تاریخی گردشگران باقی میماند، ادامه داد: سه بخش مهم عضو ستاد خدمات سفر شامل امنیت، درمان و امداد نقش مهمی در بهبود این خاطره در ذهن گردشگران دارد.
وی به شکلگیری هویت جمعی تحت عنوان ستاد خدمات سفر از سوی دستگاههای ذی ربط تاکید کرد و افزود: کار ستاد کار تیمی است و باید با یک فرماندهی واحد پیش روند و از تبلیغ سازمانی پرهیز شود.
وی ذخیره مواد غذایی از جمله آرد و نان را مهم خواند و گفت: این ستاد جلسهای را با اصناف بگذارد و باید توجه داشت که تخفیفات، رفتار و برخوردها در خاطره میماند.
استاندار زنجان ضمن بااهمیت خواندن تشدید برگزاری منظم جلسات و اجرای رزمایشهای مشترک عنوان کرد: هر حرکتی در غالب ستاد انجام شود، همچنین نصب بنرهای متحدالشکل و پرهیز از آشفتگی تبلیغاتی در مبادی ورودی ضروری است.
وی با اشاره به اینکه نوروز بخش مهمی از فرهنگ ملی ما را تشکیل میدهد، یادآور شد: این ایام فرصتی برای شناساندن مناطق، تحرک فعالیت اقتصادی، نمایش فرهنگ عمومی استان و شهرستان، معرفی غذاهای بومی و نشاط اجتماعی اجتماعی است.
صادقی با تاکید بر اینکه روی آمارها دقت شود، تصریح کرد: تعارض آماری، اغراق آماری و کتمان آماری کار درستی نیست؛ چراکه آمار مبنای تصمیمگیری است و باید برآورد دقیق مسافران و خودروها برای برنامهریزیهای آینده مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر تلاش شهرداری برای آراستگی شهر، ادامه داد: تبلیغات محیطی و محتوای تبلیغاتی موضوع مهم دیگر است، همچنین بخش خصوصی در تصمیمگیریها حضور یابند.
استاندار زنجان مدیریت قیمتها و نظارت را مهم خواند و گفت: کاسبان و بازاریان که سرمایه اجتماعی محسوب میشود از طریق صدا و سیما ویژگی رفتاری کسبه با گردشگران را تبیین کنند.
وی با تاکید بر ارائه گزارش هفتگی کمیتهها خاطرنشان کرد: اگر یک دستگاه به عنوان یک قطعه پازل نقش خود را به درستی ایفا نکند این پازل کامل نخواهد شد.