انتقال مفاهیم قرآنی به جان و دل مخاطبان در نهضت «زندگی با آیهها»
اقتصاد ایران: شهرکرد- مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای انتقال مفاهیم آیات منتخب نهضت زندگی با آیهها به جان و دل مخاطبان، مسابقه «سفیران آیهها» طراحی شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم کاظمی پنجم اسفندماه در نشست تبیین «زندگی با آیهها» در جمع مسئولان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها و ادارات استان با اشاره به اینکه امسال نیز همچون سال گذشته طرح ملی زندگی با آیهها با محوریت ۳۰ آیه منتخب در ماه مبارک رمضان اجرایی میشود، اظهار کرد: تولیدات مکتوب و رسانهای فاخری حول این آیات تهیه و آماده شده است که در اختیار عموم مردم و اقشار مختلف قرار خواهد گرفت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با یادآوری اینکه استان در سال گذشته رتبه دوم را در اجرای نهضت زندگی با آیهها کسب کرد، ادامه داد: بیش از ۱۴۰ هزار نفر با این طرح ارتباط گرفتند و در مسابقه شرکت کردند، امسال قصد داریم قدم جدیتری برداریم که فضای دانشگاهی هم سهمی در تحقق این مهم دارد.
کاظمی بیان کرد: یکی از کارهایی که در استان در خصوص آیات منتخب انجام گرفته تهیه و ضبط کلیپهای کوتاه احکام ناظر به موضوع آیات و با همکاری یکی از اساتید حوزه علمیه استان است که در ماه رمضان پخش خواهد شد.
وی با بیان اینکه دانشگاهها قطعاً محافل تلاوت و معارفی در ماه مبارک رمضان دارند، اظهار کرد: پیشنهادم این است که محور این محافل و جلسات، آیات منتخب طرح زندگی با آیهها باشد همچنان که برنامههای ملی نظیر محفل نیز ذیل آیات این طرح تهیه شده و پخش خواهد شد.
نقش دانشگاهیان در طرح سفیران آیهها
این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه در راستای انتقال مفاهیم آیات منتخب طرح زندگی با آیهها به جان و دل مخاطبان مسابقه «سفیران آیهها» طراحی شده است، توضیح داد: در این طرح قرآنی بناست محافل قرآنی که در نقاط مختلف استان تشکیل میشود شناسایی و در این مسابقه و قرعهکشی شرکت کنند؛ این محافل قرآنی فرقی ندارد در چه فضایی اعم از خانواده، مدرسه، دانشگاه، مسجد، اداره، کارخانه، بازار و … تشکیل میشود؛ این محافل نرمافزاری است تا مفاهیم قرآنی در یک گعده و دورهمی صمیمی به مخاطبان منتقل شود.
کاظمی با تأکید بر ضرورت فضاسازی و آمادهسازی دانشگاهها برای طرح زندگی با آیهها، ادامه داد: جا دارد که ذهنیت دانشجویان و دانشگاهیان از هماکنون به سمت ماه مبارک رمضان سوق یابد و افراد جهتدهی شوند.
وی با یادآوری اینکه بخشی از جمعیت نخبه و فرهیخته جامعه در دانشگاه هستند، افزود: با همت دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها باید بتوان فضای دانشگاهها و دانشگاهیان را برای ماه رمضان و اجرای نهضت زندگی با آیهها آماده کنیم. مبلغان نیز محتوا در دست دارند و پای کار تبلیغ هستند که امیدواریم در مدت زمانی که فعالیت دانشگاهی تا قبل از تعطیلات نوروز ادامه دارد، شاهد شکلگیری اتفاقات خوب ذیل این نهضت قرآنی باشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: خط محتوایی تولیدات مکتوب و رسانهای طرح زندگی با آیهها، مقاومت است که به عنوان مسئله روز جهان حائز اهمیت است. همچنان که مقام معظم رهبری چند روز قبل اشاره داشتند تهدید نرمافزاری دشمن شامل ایجاد تردید در مردم نسبت به پایداری و ایستادگی است. این آیات میخواهند بگویند که مقاومت رمز پیروزی است و این مفهوم باید در طرح زندگی با آیهها به عموم مخاطبان منتقل شود.
کاظمی در پایان گفت: نگاه ما به نهضت زندگی با آیهها باید نگاه تبلیغی و ترویجی و نه صرفاً آزمون و مسابقه باشد.