تجربه کاربران از سفر غیرمستقیم با چند ایرلاین
اقتصاد ایران: یرلاینهای مختلفی در مسیر استانبول و گروازهای اتصالی و غیرمستقیم فعال هستند. در ادامه چند نمونه از ایرلاینهای فعال در این نوع پرواز را باهم مقایسه میکنیم و کیفیت خدمات آنها بیان میشود.
در حال حاضر دو نوع روش پروازی مستقیم و غیرمستقیم یا اتصالی برای سفر به کشورهای دیگر وجود دارد. البته در مسافتهای طولانی در بیشتر موارد پرواز بهصورت غیرمستقیم انجام میگیرد. یکی از کشورهایی که ایرانیان سفر تفریحی خود را بیشتر به آن انجام میدهند، ترکیه و شهر استانبول است. مسافران با تهیه بلیط هواپیما از تهران به استانبول سفر میکنند و تجربه حضور در کشوری با قدمت طولانی را برای خود ثبت میکنند. در این میان ایرلاینهای مختلفی نیز در مسیر استانبول و گروازهای اتصالی و غیرمستقیم فعال هستند. در ادامه چند نمونه از ایرلاینهای فعال در این نوع پرواز را باهم مقایسه میکنیم و کیفیت خدمات آنها بیان میشود.
خدمات ویژه در فرودگاه ترانزیت
یکی دیگر از مواردی که رضایت بیشتر مسافران را به ارمغان میآورد این است که در مدت توقف و انتظار در فرودگاه تزانزیت از خدمات و امکانات رفاهی پذیرایی و استراحت برخوردار شوند. البته در سفر به ترکیه و بعد از تهیه بلیط هواپیما از تهران به استانبول سفر مستقیم انجام میشود. اما در سفرهای غیرمستقیم، خدمات ویژه هر شرکت هواپیمایی، مزیت رقابتی آن محسوب میشود و ایرلاینها نیز تلاش میکنند تا در مسابقه جذب مشتریان رتبه بهتر را کسب کنند.
در این شرایط فرض کنید کسی میخواهد ۱۳ ساعت در پرواز خارجی باشد و توقفی طولانی در فرودگاه ترانزیت داشته باشد. در این حالت همه مسافران نیاز به پذیرایی مناسب و استراحتگاه در فرودگاه ترانزیت دارند.
همچنین مسافرانی که دچار معلولیت هستند یا در شرایط سالمندی به سر میبرند، نیاز به استفاده از ویلچر خواهند داشت. البته خدمات ویژه یک ایرلاین در سفر غیرمستقیم فقط به اینها بسنده نمیشود. بلکه مسافری که بیماری قلبی دارد یا گیاهخوار است و در این شرایط باید ساعتها در هواپیما در پرواز باشد، امکانات و خدمات رفاهی بیشتری طلب میکند. رعایت تمام این موارد در کنار هم به شکل استاندارو باکیفیت موجب برتری یک ایر لاین به سایر ایرلاینهای رقیب میشود. در ادامه چند ایرلاین را از نظر خدمات بررسی میکنیم.
ترکیش ایرلاین و میزان توقف در فرودگاه تزانزیت
یکی از موارد مهم در پروازهای غیرمستقم این است که زمان توقف تا جای ممکن کاهش پیدا کند. یکی از ایرلاینهای محبوب که امروزه در سطح جهان توانسته رتبه خوبی کسب کند و طرفداران زیادی به دست بیاورد، ترکیش ایرلاین است. این شرکت هواپیمایی تلاش میکند تا فاکتورهای مختلف استاندارد پرواز را رعایت کند و رضایت حداکثری را برای مسافران به ارمغان بیاورد. درعینحال استفاده از هواپیماهایی در برندهای معتبر و قوی نیز محبوبیت و امنیت بیشتری را برای این شرکت ایجاد کرده است.
یکی از ویژگیهای جالب و خوبی که ترکیش ایرلاین را بیشتر برای مسافران محبوب میکند، نوع رفتار و عملکرد آن در پروازهای غیرمستقیم است. در حال حاضر برای پروازهای غیرمستقیم و اتصالی، مسافران در فرودگاه واسطه یا ترانزیت برای مدتی باید توقف کنند تا شرایط برای پرواز بعدی به مقصد فراهم شود.
این مدت زمان از 30 دقیقه تا 24 ساعت متفاوت است، اما در بیشتر موارد حداقل زمان را باید 2 ساعت در نظر گرفت. در این شرایط ترکیش ایرلاین تلاش کرده تا میزان توقف کمتر را در فرودگاه ترانزیت داشته باشد و مسافران را راضی نگه دارد. ترکیش تلاش میکند بین دو الی سه ساعت تا پرواز بعدی در فرودگاه ترانزیت توقف باشد. این درحالی است که ایرلاینی مانند لوفتهانزا در برخی از پروازها حدود 5 تا 6 ساعت معطلی دارد و این موضوع نیز برای مسافران خستهکننده و آزاردهنده است.
هواپیمایی ایرلاین
اولین ناوگان هواپیمایی ایرانی یا ایران ایر به دنبال آن است که تا جای ممکن رضایت حداکثری را برای مسافران به ارمغان بیاورد. یکی از موارد مهمی که این شرکت رعایت میکند توجه به منوی غذایی و ارائه تنوع بالا برایم افران است. با انتخاب این ایرلاین در سفرهای مستقیم و غیرمستقیم میتوانید غذاهایی با رژیمهای پزشکی، گیاهی، غذای مذاهب مختلف و غذای مناسب کودکان را به دلخواه خود انتخاب کنید.
علاوه بر آن اگر به تجهیزات پزشکی مانند صندلی چرخدار، برانکارد، تخت و … نیاز دارید هنگام تهیه بلیط شرایط خود را ذکر کنید تا تسهیلات ایرلاین هما برخوردار شوید. همچنین مسافران کمتوان جسمی و ذهنی، ناشنوا یا نابینا و افرادی که به علت بیماری به همراه نیاز دارند نیز میتوانند از مراقبتهای ویژه ایران ایر در سفر استفاده کنند.
هواپیمایی ماهان در سفر مستقیم و غیرمستقیم
هواپیمایی ماهان برای مسافران بیزینس و اعضای باشگاه کثیرالسفرها، سالن لانج طراحی کرده تا مسافران ساعات قبل از پرواز خود را در این سالن بگذرانند. دسترسی به میانوعده، صبحانه گرم، اتاق بازی کودک، مطبوعات و اینترنت بیسیم نیز از مزایای لانج ایرلاین ماهان است. این شرکت هواپیمایی برای مسافران توانخواه خدماتی تعریف کرده و افراد نابینا و ناشنوا نیازی به همراه ندارند و ارائه خدمات به این افراد رایگان است. همچنین مسافرانی که نیازمند ویلچر هستند هنگام خرید بلیط، باید نیاز خود را به ویلچر اعلام کنند.
درنهایت اینکه شرکتهای هواپیمایی مختلف در مسیر پروازهای میخواهند رضایت بیشتر را برای مسافران ایجاد کنند و در بین رقبا چند پله بالاتر باشند. اگر قصد سفر هوایی و پرواز غیرمستقیم به کشورهای گردشگری دارید، این شرکتها را از نظر میزان خدمات پذیرایی و استراحت بررسی کنید تا با راحتی بیشتری سفر را به پایان برسانید.