دنبال ساخت سریال درباره مهدویت هستیم اما آسان نیست
اقتصاد ایران: قائممقام معاونت سیما درباره تولید برنامه و سریال با موضوع مهدویت، گفت: امسال تولید سریال با موضوع مهدویت روی آنتن نداریم، ولی قطعاً جزو نیازهای رسانه ملی است و حتماً باید به آن پرداخته شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سلیم غفوری قائممقام معاونت سیما درباره تولید برنامه در رابطه با مهدویت در صداوسیما و نگاه مناسبتی به این گزاره بنیادین توضیح داد: در چند سال اخیر برنامه «معلی» همزمان با اعیاد شعبانیه روی آنتن رسانه ملی رفته است. این برنامه که از ابتدا تا انتهای نیمهشعبان همراه با اعیاد و میلادهای فرخنده این ماه پخش میشود، مورد استقبال جمع کثیری از مخاطبان قرار گرفته است. امسال نیز حتماً همینطور خواهد بود و مخاطبان از تماشای «معلی» لذت میبرند.
غفوری تصریح کرد: در برنامه «معلی» که اصطلاحاً از تولیدات بزرگ تلویزیون محسوب میشود، گروه سردبیری جدی و حرفهای و عناصر تولیدی قدرتمندی حضور دارند و موضوع مهدویت در «معلی» بهصورت اصلی اساسی دنبال میشود.
قائممقام معاونت سیما با بیان اینکه موضوع مهدویت یکی از موضوعات بسیار مهم در عرصه فرهنگی و در سطح کلان به شمار میآید، اظهار کرد: امسال تولید سریال با موضوع مهدویت روی آنتن نداریم، ولی قطعاً جزو نیازهای رسانه ملی است و حتماً باید به آن پرداخته شود. البته تولید سریال با مضمون مهدویت جزو دستورکارهای ماست و قطعاً از آن غافل نیستیم. حتی گفتوگوهایی نیز برای تولید چنین محصولاتی صورت گرفته است.
غفوری ضمن اشاره به نقش طرح و فیلمنامه خوب در تبیین بحث مهدویت عنوان کرد: مهدویت محتوایی عمیق و ارزشمند است؛ بنابراین، تولید سریال در این رابطه اصلاً راحت نیست. باید فیلمنامه و طرح غنی برای چنین کاری در نظر گرفته شود.
وی در خصوص سختی تولید اثر نمایشی با موضوع مهدویت توضیح داد: فیلمنامهای که قرار است مهدویت را دستمایه اصلی خود قرار دهد، باید بتواند مفهوم انتظار را بهدرستی معرفی کند. ابتدا باید طرح اولیهای داشت که برای مخاطب امروزی قابل درک و جذاب باشد. به نظرم سختترین قسمت کار در تولید چنین آثاری، رسیدن به طرحی قابل قبول و باکیفیت است.
غفوری تأکید کرد: مهدویت قطعاً برای رسانه ملی اولویت دارد و امیدواریم در سالهای پیش رو بتوانیم آثار فاخری درباره این گزاره امیدبخش و الگوساز تولید کنیم.
انتهای پیام/