«۱۹۶۸» فیلم ملی است نه فوتبالی!
اقتصاد ایران: کارگردان فیلم سینمایی ۱۹۶۸ گفت: ما یک روایت دوار داریم و تنها شروع و پایان فیلم با فوتبال است، باید انتظار دیدن فیلم ملی داشته باشید نه فیلم فوتبالی.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری فیلم سینمایی 1968 در برج میلاد برگزار شد.
ایرج محمدی تهیهکننده فیلم گفت: از مرحوم سیفالله داد و برادر بزرگترم یاد میکنم که اولین فیلمهای سینمایی ایران درباره اشغال فلسطین را کار کردند و ما پیرو بزرگان، چنین قدمی برداشتیم.
پوروزیری کارگردان این اثر نیز گفت: ما یک روایت دوار داریم و تنها شروع و پایان فیلم با فوتبال است، باید انتظار دیدن فیلم ملی داشته باشید نه فیلم فوتبالی.
پادینا کیانی بازیگر بیان کرد: واقعیت امر این است که ثانیه به ثانیه این مسیر بازیگری را طی میکنم و از آن لذت میبرم، شرایط کار در این فیلم بسیار سخت و رسیدن به چنین نقشی چالش برانگیز بود.
امیر نوروزی یکی دیگر از بازیگران این فیلم گفت: این نقش برای من بسیار دور بود. نسبت دور باشخصیت خود من و این باعث شد روی من تأثیر بگذارد. ولی فیلم میتوانست خیلی بهتر شود و عجله برای رسیدن به فجر باعث شد آن چیزی که باید اتفاق نیفتد.
حمید نجفی راد تدوینگر این فیلم توضیح داد: شاید اگر وقت بیشتری داشتیم میتوانستیم کارهای بیشتری روی آن انجام دهیم. از آنجایی که فیلم به مستند نزدیک است، این را میدانم فیلم لبه تیغی است و پای آن میایستم.
داوود گنجوی نویسنده این اثر گفت: طرح این فیلمنامه را جواد کتابی نوشته و من در ادامه به گروه اضافه شدهام. شاید بیش از ده بار آن را بازنویسی کردیم تا به نسخه نهایی رسیدیم.
پوروزیری گفت: رویکرد ما پرداختن به حرفهای ایدئولوژیک به دور از کلیشهها است؛ این فیلم ملی است و همگرایی ملی دارد که اسرائیلیها حتی آن را باور نداشتند.
امیراحمد قزوینی بازیگر گفت: شخصیتی که در فیلم داشتم بسیار جذاب بود و واقعاً داشتن پارتنر خوب نعمت است و حضور تکتک عزیزان باعث شد من هم بتوانم نقش خود را به خوبی ایفا کنم.
ایرج محمدی تهیهکننده این فیلم توضیح داد: کانسپت اصلی یک اثر برای من مهم است، اینکه چه حرفی میخواهد بزند. من راضی بودم که به تکلیف خود عمل کردهام. در دفاع مقدس ما هم پیروزی داشتیم و هم شکست خوردهایم. فکر میکنم از این منظر میتوان فیلم را تحلیل کرد. با درایتهای همه عوامل فیلم جسورانهای بود که در چندین سال اخیر ساخته شده است.
امیرمهدی پوروزیری گفت: دوست دارم در پایان این نکته را بگویم که با برخی اظهارنظرها و کارها سینمای ایران را به سمتی بردهاند که دیگر تخیل جایی در آن ندارد.
انتهای پیام/