سومین همایش آموزشی امدادگران «کرمان موتور» برگزار شد
اقتصاد ایران: «کرمان موتور» با آگاهی از اهمیت خدمات پس از فروش در حوزه خودرو، گام مهمی را در جهت ارتقای سطح کیفی خدمات و همچنین انتقال تجربه پیشکسوتان این حوزه برداشت
سومین همایش آموزشی امدادگران شرکت خدمات و تجارت بمخودرو به همت کرمانموتور در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.
شرکت خدمات و تجارت بمخودرو، دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ در راستای افزایش کیفیت خدماترسانی بهمشتریان کرمانموتور و افزایش سطح رضایتمندی خریداران، سومین همایش آموزشی امدادگران را برگزار کرد. این همایش با حضور جمعی از مدیران ارشد کرمانموتور، امدادگران شرکت و پدرام فخیمی، مدیر مهندسی بازرسی خدمات ISQI در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.
در این همایش، کرمانموتور با آگاهی از اهمیت خدمات پس از فروش در حوزه خودروهای شخصی و البته کار و تجاری، گام مهمی را در جهت ارتقای سطح کیفی خدمات و همچنین انتقال تجربه پیشکسوتان این حوزه برداشت.
کاهش زمان امدادرسانی با استفاده از هوش مصنوعی
سیدحسین میری، مدیرعامل شرکت خدمات و تجارت بمخودرو، عضو هیاتمدیره کرمانموتور و صنایع خودروسازی کرمان بههمراه بهزاد نجفی، مدیر امدادخودرو از برنامههای ویژه این شرکت برای ارائه خدمات پس از فروش و امدادی در تعطیلات عید نوروز خبر دادند. میری در این مراسم با اشاره به اینکه امروزه تکنولوژی بهکمک امدادگران آمده است، افزود: «با توجه به اینکه خودروهای امروزی دیگر از فاز تماممکانیکی خارج شدهاند، تعویض قطعات و عیبیابی آنها بسیار سادهتر از خودروهای قدیمیتر شده است.» وی ادامه داد: «هدفگذاری شده است تا از هوش مصنوعی در امدادرسانی استفاده شود و از این طریق بتوان زمان امداد را کاهش داد.»
مهر تایید سازمان بازرسی کیفی بر خدمات پسازفروش کرمانموتور
در ادامه این مراسم، مدیر مهندسی بازرسی خدمات ISQI نیز با بیان اینکه امدادرسانی، ویترین خدمات پس از فروش شرکتهای خودروساز است، اظهارکرد: «متاسفانه امروزه بسیاری از شرکتهای خدمات امدادی، الزامات استاندارد را ندارند؛ اما شرکت امداد و خدمات تجارت بمخودرو الزامات سبد خدماترسانی سیار و قابلیت سامانههای ارتباطی را دارد که از نظر سازمان بازرسی کیفی، استانداردهای لازم را پاس میکند.»
پدرام فخیمی با بیان اینکه نیازهای آموزشی هم بخش مهمی از چرخه ارائه خدمات محسوب میشود، افزود: «برگزاری چنین همایشهایی نشان از توجه ویژه شرکت خدمات تجارت بمخودرو به این موضوع است.»
وی ادامه داد: «باید توجه داشت که لحظات تماس مشتری با امدادگر، جزو حساسترین زمانهای خدمترسانی بهشمار میرود و امدادگرها باید به این موضوع توجه داشته باشند.»
مدیر مهندسی بازرسی خدمات ISQI اضافه کرد: «هر سرویسی که در سطح شبکه نمایندگان مجاز یا شبکه امدادهای رسمی شرکتها انجام میشود، باید حداقل دو ماه یا ۳ هزار کیلومتر گارانتی داشته باشد.»
وی در پایان سخنانش گفت: «ارائه توضیحات کافی از سوی امدادگر، یکی از دغدغههای اصلی مشتریان هنگام نیاز به امداد است و در واقع، مشتریان در آن لحظه، تمام ماهیت شرکت خودروساز را در وجود امدادگر مشاهده میکنند. بنابراین ضروری است که امدادگر چه رفتاری با مشتریان دارد و چگونه به سوال آنها پاسخ میدهد.»
رشد ۱۴ درصدی تعداد پایگاههای امدادی طی سال جاری
بهزاد نجفی، مدیر امدادخودرو نیز در این مراسم با اعلام اینکه تعداد کل پایگاههای امدادی طی سال جاری نسبت بهسال گذشته، ۱۴ درصد رشد داشته که پراکندگی مراکز امدادی و گستره خدمات شرکت را افزایش داده است، افزود: «درحال حاضر در ۱۱ شهر کشور، خدمات سرویس در محل کرمانموتور راهاندازی شده و تعداد پذیرش سرویس در محل نسبت بهسال گذشته ۶۳ درصد افزایش داشته است.»
برگزاری کارگاه مشتریمداری و تدریس مهارتهای خدمات پس از فروش
یکی دیگر از بخشهای مراسم روز دوشنبه، برگزاری کارگاه مشتریمداری و تدریس مهارتهای خدمات پس از فروش بود. در بخش اول این کارگاه، برنامه کلاسهای مهارت رفتاری و مشتریمداری توسط گودرزی، مدرس خدمات پس از فروش انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو برای امدادگران شرکت کرمانموتور برگزار شد. در بخش دوم نیز کارگاه آموزشی دوم برای امدادگران بهتدریس اسماعیلی، مدرس خدمات پس از فروش انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو به امدادگران کرمانموتور اختصاص داشت.
تعداد کل پایگاههای امدادی طی سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته که پراکندگی مراکز امدادی و گستره خدمات شرکت را افزایش داده است. درحال حاضر در ۱۱ شهر کشور خدمات سرویس در محل کرمانموتور راهاندازی شده و تعداد پذیرش سرویس در محل نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد افزایش داشته است
تقدیر از امدادگران برتر کرمانموتور
در پایان این مراسم از امدادگران برتر شرکت کرمانموتور تجلیل و قدردانی شد.