واحدهای درسی دانشگاه باید مطابق نیازهای صنعت تعریف شود
اقتصاد ایران: قزوین - وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: یکی از برنامههای ما برای افزایش ارتباط بین صنعت و دانشگاه این است که واحدهای درسی مطابق نیازهای صنعت تعریف شود.
به گزارش خبرنگار مهر، حسین سیمایی صراف صبح سه شنبه در ادامه سفر خود به قزوین و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قزوین یکی از مهمترین استانهای صنعتی کشور است و بسیار خرسندم که بازدیدهای دهه فجر از کارخانه ساخته قطعات خودرو شروع شد که از توسعه بالا و پشتوانه علمی برخوردار است و در بخش تولید قطعات خودرو و قالب نقش اثرگذاری دارد که ما به این مجموعه تبریک میگوئیم.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: حدود هزار و ۶۰۰ نفر در این مجموعه مشغول فعالیت هستند که میتوان گفت دانشگاه واقعی همین مجموعه و کارخانههای صنعتی است و ما از مدیران دانشگاهی خواستاریم تا ارتباط با صنعت را در استان قزوین جدی بگیرند.
وی ادامه داد: مجموعهای که میتواند فارغالتحصیلان ما را از نزدیک با فضای کار آشنا کرده و در کارآمدی آنها اثرگذار باشد مجموعهها و کارخانههای اینچنینی است که تمام مراحل طراحی تا تولید انبوه توسط خود مجموعه انجام میشود.
این مسئول ابراز کرد: یکی از برنامههای ما برای افزایش ارتباط بین صنعت و دانشگاه این است که واحدهای درسی مطابق نیازهای صنعت تعریف شود، برای مثال مجموعه خودروسازی ابراز نیازِ بیست الی سی واحد درسی تخصصی میکند و میگوید که پس از تحصیلات اقدامات جذب دانشجویان را نیز انجام میدهد که ما آمادگی تغییر واحدهای درسی را داریم.
وی گفت: صنعت نیز باید آغوش خود را برای دانشجویان باز کند و دانشجویان در حین تحصیل بتوانند وارد کارخانه شوند چنان چه تجربه ثابت کرده ورود دانشجویان به عرصه صنعت برای دانشجویان و صنعت مؤثر بوده است.
سیمایی در پایان در خصوص بورس صنعت بیان کرد: دانشجویان میتوانند به درخواست صنعت تربیت شوند به تعبیر دیگر بهتناسب درخواست صنعت به دانشجویان آموزش داده میشود و مشوقهای بسیار خوبی در قانون جهش تولید وجود دارد و صنعت میتواند توسعه و ارتقا خود را به دانشگاه بسپارد و هزینهای که برای توسعه در نظر میگیرد بهعنوان مالیات در نظر گرفته میشود و ما امیدواریم صنعت ما از این تسهیلات مطلع شود و توسعه خود را به دانشگاه سپرده و به آن اعتماد کنند.