اعلام بیخبری حسن فتحی از کمپینهای تبلیغاتی "ازازیل"
اقتصاد ایران: حسن فتحی، کارگردان سریال ازازیل در حالی از پروژه تبلیغاتی سریال جدید خود ابراز بیخبری میکند که بهرنگ علوی چند روزی است مردم را برای رسیدن به اهداف کمپینهای تبلیغاتی «ازازیل»، سرکار گذاشته است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته در گزارشی به موضوع سوءاستفاده از مخاطب در قالب تبلیغات خلاقانه و اغراقآمیز فیلمهای سینمایی و سریالهای نمایشخانگی پرداخته شد. در این زمینه، بازیگر سریال جدید حسن فتحی، بهرنگ علوی، با اجرای یک اقدام تبلیغاتی خاص، توجهها را به خود جلب کرد و سرانجام، شب گذشته با انتشار یک فیلم کوتاه، پرده از راز عروسک مرموز برداشته شد.
از همان لحظهای که بهرنگ علوی در محل اشارهشده بر اساس سناریو وارد میشود، برای بسیاری از کاربران و مردم روشن شد که این ماجرا کاملاً ساختگی است. با این حال، این ویدئوها به شکلی دقیق و حرفهای تهیه شده بودند که به شدت واقعی به نظر میرسیدند و همین مسئله موجب شد که بسیاری از افراد در ابتدا آن را جدّی بگیرند.
برخی کاربران این حادثه را بهعنوان تهدیدی جدّی و واقعی تلقی کردند، در حالی که گروهی دیگر آن را فقط یک شوخی یا اقدامی نمایشی برای جلب توجه بیشتر در فضای مجازی میدانستند. در میان این دو دیدگاه و هیاهوی حاصل از آن، پوستر سریال «ازازیل» با همان عروسک مرموز منتشر شد و حقیقت پشت این تبلیغات روشن شد.
حسن فتحی، کارگردان معروف و صاحب آثار ماندگاری چون «جیران» و «شهرزاد»، با سریال «ازازیل» به دنیای نمایشخانگی بازگشته است. او در واکنش به این اتفاق در صفحه مجازی خود نوشت:
«بارها در گفتگو با همکاران و رسانهها تاکید کردهام که نوع تبلیغات رسانهای پلتفرمها باید متناسب با شرایط روحی و روانی جامعه باشد. تا دیشب از ماجرای تبلیغاتی که رخ داده کاملاً بیخبر بودم و اساساً نیازی به چنین تبلیغاتی نمیبینم. عطر آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید.»
سازندگان و دستاندرکاران پلتفرمها و آثار نمایشی سینما، تلویزیون و نمایشخانگی باید به این نکته مهم توجه کنند که کیفیت فیلمنامه و ساخت آثار باید در اولویت باشد و نه استفاده از تبلیغات فریبنده. تبلیغات رسانهای باید بهگونهای باشد که احترام به مخاطب و احساسات او حفظ شود و به جای استفاده از شعبدهبازیهای تبلیغاتی، به اعتبار و اصالت آثار توجه شود.
تبلیغات نمایشی و عجیبوغریب در دنیای رسانههای مدرن، به ویژه در فضای مجازی، میتوانند موجب جذب توجه شوند، اما این نوع شیوههای تبلیغاتی باید با دقت و حساسیت بیشتری طراحی شوند تا از سوءتفاهم و نگرانیهای بیمورد جلوگیری شود.
مسئولین و سازندگان آثار نمایشی باید در کنار ارتقاء کیفیت فنی و محتوایی آثار، به اخلاقیات تبلیغات نیز توجه کنند و از دست زدن به روشهای تحریکآمیز و فریبنده اجتناب کنند.
انتهای پیام/