«هایما S۷ پرو»؛ ایده‌آل خانواده ایرانی

اقتصاد ایران: طراحی شکل ظاهری این خودرو به‌گونه‌ای بوده که در طول زمان جذابیت خود را نزد مشتریان ایرانی حفظ کند و در مقابل دیگر خودروهای جدید چینی به خوبی رقابت‌پذیر بماند.

۱۰ سال از زمان عرضه خودرو هایما S۷ به بازار خودرو کشور می‌گذرد و این خودرو با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارد، توانسته به محبوبیت و مطلوبیت ویژه‌ای در نزد مشتریان ایرانی دست یابد و در بازار خودرو نیز از تفاوت قیمت شرکت و بازار به‌دلیل استقبال مشتریان، بهره‌مند باشد.

قد و قامت بلند، طرح پر ابهت، آپشن‌های مناسب، با سیستم تعلیق نرم و فضای مناسب، این محصول را به خودرویی ایده‌آل برای از استفاده خانواده‌ها تبدیل کرده و کافی است دارنده آن استارت بزند تا جاده‌ها را درنوردد و از تناسب موتور و گیربکس و رانندگی با آن لذت ببرد.

نمایندگی‌های ایران‌خودرو که از آنان به‌عنوان حلقه اتصال ایران‌خودرو با مشتریان نام برده می‌شوند، براین باورند کیفیت مناسب قطعات و عدم خرابی یا خرابی بسیار کم این محصول، تعداد دفعات مراجعه به نمایندگی را کاهش داده است. همچنین طراحی شکل ظاهری این خودرو به‌گونه‌ای بوده که در طول زمان جذابیت خود را نزد مشتریان ایرانی حفظ کند و در مقابل دیگر خودروهای جدید چینی به خوبی رقابت‌پذیر بماند.

جایگزین شایسته خودرو هایما S۷ پلاس

در سال ۱۴۰۳، با توجه به قوانین و مقررات و نیاز شرکت ایران‌خودرو در رابطه با اصلاح میزان مصرف سبد سوختی محصولات، موتور ۱۸۰۰ سی‌سی این خودرو با متوسط مصرف سوخت ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به موتور ۱۵۰۰ سی‌سی با تکنولوژی GDI با متوسط مصرف سوخت ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر تغییر یافت.

برای حفظ و ارتقای مطلوبیت این محصول در بازار نیز برخی امکانات به آن اضافه شد و این محصول جدید با نام هایما S۷ پرو طی چند ماه آینده به‌طور کامل، جایگزین خودرو هایما S۷ پلاس خواهد شد.

از حفظ و ارتقای سهم بازار تا جایگاه‌یابی مجدد

برای حفظ و ارتقای سهم بازار و وجهه این محصول و جایگاه‌یابی مجدد آن در بازار با توجه به بهبودهای صورت‌گرفته، طبق روال همیشگی، معاونت بازاریابی و فروش به بهره‌گیری از نظر متخصصان و خبرگان صنعت و بازار خودرو و هم اندیشی با آنان اقدام کرده است. با توجه به این‌که تغییرات خودرو عمدتا بر جنبه‌های عملکردی آن اثر داشته، بنابراین در برنامه هم‌اندیشی که با خبرگان بازار تدارک دیده شد، آنان با انجام تست رانندگی و کسب تجربه و حس لازم در مسیر جاده‌ای واقعی (دارای مسیر کفی و شیب‌دار) نظرات کارشناسی خود را ارایه کردند.

در همایش هم‌اندیشی نمایندگی‌های منتخب ایران‌خودرو نیز که با هدف معرفی محصول شاسی‌بلند ایران‌خودرو، هایما S۷ پرو برگزار شد، نمایندگان پس از تجربه رانندگی با این خودرو، مزیت‌های رقابتی و عملکردی و امکانات جدید رفاهی در این خودرو را مورد سنجش و ارزیابی قرار دادند.

آنان در تجربه رانندگی با خودرو هایما S۷ پرو یادآور شدند، این محصول از نظر شتاب، قدرت، هندلینگ، هماهنگی موتور و گیربکس جدید با وجود کم‌تر شدن حجم در وضعیتی بهتر از رقبا قرار گرفته و از ارزندگی بالاتری برخوردار است.

تجهیزات ترمز پارک برقی و اتوهلد و به‌ دلیل گشتاور و شتاب بالای این خودرو، تقویت سیستم ترمز برای ارتقای ایمنی خودرو همراه با به‌کارگیری کالیپرهای جدید قرمز رنگ برای تمایز آن نسبت به خودرو هایما S۷ پلاس و سامانه GSI، جایگزینی صندلی برقی (چهارحرکته) سرنشین جلو به‌جای نوع دستی آن از جمله امکانات کاربردی، رفاهی و ایمنی مناسبی است که به این خودرو اضافه شده است.

خودرو هایما S۷ پرو علاوه بر قابلیت های فنی و عملکردی ذکرشده از خدمات پس از فروش مطلوب به مشتریان نیز برخوردار است و شبکه نمایندگی‌های فروش، رمز رقابتی بودن خودرو هایما S۷ پرو به شمار می‌رود.

طراحی بدنه و کابین هایما اس۷ پرو

هایما اس۷ پرو از نظر طراحی ظاهری تفاوت خاصی با اس۷ پلاس ندارد؛ نمای جلو این کراس‌اوور همچنان میزبان چراغ‌هایی است که فرمی کشیده‌ و نسبتا بزرگ دارند و چهره‌ این کراس‌اوور تک‌دیفرانسیل را آفرودی جلوه می‌دهند.

جلوپنجره هم با خطوط عمودی کرومی همراه شده و میزبان لوگو هایما است. در سپر جلو هایما اس۷ پلاس شاهد جانمایی چراغ‌های مه‌شکن، ورودی هوای زیر جلوپنجره و کروم‌کاری مختلف هستیم.

در نمای عقب نیز چراغ‌های عقب با سبک طراحی کاملا هماهنگ با نمای جلو به چشم می‌خورند که محل نصب پلاک در میان آن‌ها تعبیه شده است. درون سپر عقب نیز دو خروجی نمایشی اگزوز با قاب‌های کرومی و تک‌چراغ مه‌شکن داخل یک دیفیوزر مشکی‌رنگ جانمایی شده‌اند.

تنها تغییراتی که در ظاهر اس۷ پرو نسبت به پلاس دیده می‌شوند، جایگزینی لوگو اس۷ پرو GDI و کلیپر قرمزرنگ ترمزها هستند. هایما اس۷ پرو در بخش اتاق و داشبورد نیز تغییر خاصی نکرده است.

در داشبورد اس۷ پرو، سیستم مالتی‌مدیا و پنل سیستم تهویه مطبوع همچنان به‌صورت یکپارچه داخل یک مانیتور عمودی بزرگ قرار گرفته‌اند. مقابل راننده یک فرمان چهارشاخه مولتی‌فانکشن تعبیه شده که دی‌کات نیست و پشت آن نیز یک کلاستر آنالوگ به همراه یک کامپیوتر سفری کامل قرار دارد.

متریال به‌کاررفته در هایما اس۷ پرو مشابه قبل کیفیت نسبتا مطلوبی داشته و همچنین فضای کابین هم در هر دو ردیف صندلی و صندوق عقب بسیار جادار است. تنها تغییر قابل ذکر در کابین این کراس‌اوور، تغییر روکش صندلی‌هاست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ