ارتقای سطح کیفی مدارس سمپاد با تقویت ارزیابی مدارس
اقتصاد ایران: رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: برای ارتقای سطح کیفی مدارس سمپاد، لازم است ساختار سازمانی استانها بازنگری و نظام ارزیابی و نظارت مدارس تقویت شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، در دومین روز گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان سمپاد و رؤسای ادارات استعدادهای درخشان سراسر کشور، با اشاره به چالشها و فرصتهای موجود در مدارس سمپاد عنوان کرد: مدارس استعدادهای درخشان باید به عنوان الگویی برای نشاط علمی و تربیتی در کشور عمل کنند. ارکان اصلی این مدارس یعنی دانشآموزان، معلمان و مدیران باید به صورت یکپارچه و هدفمند در راستای تحقق مأموریتهای بزرگ و موفقیتهای کوچک و بزرگ تلاش کنند.
وی افزود: برای ارتقای سطح کیفی مدارس سمپاد، لازم است ساختار سازمانی استانها بازنگری شود و نظام ارزیابی و نظارت مدارس تقویت گردد. همچنین در طرحهای اجرایی، همکاری و مشارکت بیشتر دانشآموزان و مدیران با یکدیگر بسیار اهمیت دارد. این همافزایی میتواند زمینهساز توسعه علمی و تربیتی شود.
یاوری خاطرنشان کرد: فعالیت پژوهشمحور در مدارس سمپاد باید گسترش یابد و دانشآموزان با آمیختن آموزش با پژوهش، دستاوردهای علمی خود را به جامعه ارائه دهند. فارغالتحصیلان این مدارس نیز سرمایههای ارزشمندی هستند که میتوانند تجربیات خود را در اختیار دانشآموزان فعلی قرار دهند.
وی ابراز امیدواری کرد و گفت: با ایجاد سازوکارهای مناسب و تقویت زیرساختها، میتوان مدارس سمپاد را به الگوی موفق علمی و تربیتی برای سایر مدارس کشور تبدیل کرد. این امر نیازمند اهتمام جمعی و تلاش مداوم تمامی ارکان مرتبط است.