نسخه علاج آلودگی هوای پایتخت از زبان یک مسئول
اقتصاد ایران: تهران- سرپرست معاونت عمرانی استانداری تهران با تاکید بر اسقاط خودروهای فرسوده در حال تردد در سطح استان گفت: نسخه علاج آلودگی هوای پایتخت توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت قطار شهری است.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، سید کمال الدین میر جعفریان، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص چالشها و مشکلات استان تهران در حوزه آلودگی هوا، اظهار کرد: رفع مشکل آلودگی هوا منوط به همکاری و هم افزایی تمامی دستگاههای ذیربط و عوامل مرتبط با حوزه حمل و نقل است.
میر جعفریان با اشاره به مشخص بودن وظایف ۱۷ دستگاه در قانون هوای پاک که در سال ۱۳۹۶ به تصویب رسیده است، افزود: عوامل متعددی در آلایندگی هوای تهران نقش دارند که عمده آنها مربوط به آلایندههای متحرک است.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از آلایندگیها مربوط به وسایل نقلیه است، ارتقا سطح کیفی خودروها و کم کردن تعداد آنها را در کاهش آلودگی هوا بسیار مؤثر خواند و تنها راه تحقق آن را توسعه حمل نقل عمومی دانست.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: یکی از موضوعاتی که در قانون هوای پاک به آن اشاره شده، بحث اسقاط و جایگزینی خودروهای فرسودهای است که در سطح استان تردد دارند.
میرجعفریان عنوان کرد: در حال حاضر در حدود ۴.۵ میلیون خودرو و ۴.۲ میلیون موتورسیکلت در تهران تردد دارند که بیش از ۴۰ درصد آنها عمر مفید خود را سپری کرده و فرسوده محسوب میشوند، لذا لازم است به سرعت برای جایگزینی آنها تصمیم گرفته شود.
وی همچنین از دستگاههای ذیربط خواست نسبت به تولید خودروهای برقی و جایگزینی آنها بل خودروهای بنزینی اقدام شود.
معاون استاندار تهران نقش قطار شهری در بهبود وضعیت ترافیکی و کاهش میزان آلودگی هوا را بسیار حائز اهمیت دانست و با اشاره به بازدید از روند اجرایی متروی اسلامشهر گفت: نسخه علاج کاهش آلودگی هوا توسعه حمل نقل عمومی در تهران و سایر شهرستانهای استان است و یقیناً قطار شهری میتواند نقشی تعیین کننده در این زمینه ایفا کند.
میر جعفریان با تاکید بر همکاری همه جانبه دستگاههای مسئول در اجرایی شدن قانون هوای پاک گفت: در جلسهای که روز گذشته در محل سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد مقرر گردید تمهیدات و برنامه ریزی لازم جهت تأمین اعتبارات مورد نیاز برای توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت قطار شهری اتخاذ شود.
وی در خصوص همکاری دستگاههای عضو قانون هوای پاک در امر اجرای آن گفت: همه دستگاهها دغدغه اجرای این قانون را دارند اما به علت وجود برخی محدودیتها و موانعی که بر سر راه اجرای آن وجود دارد ناچار به اتخاذ تمهیدات مقطعی و مسکن موقت هستیم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه قانون هوای پاک با ٣٤ ماده و ٣٩ تبصره وظایف همه دستگاهها را مشخص کرده و هیچ ابهامی ندارد، به استفاده شهرداری تهران از خودروهای برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: در صورت تحقق تکالیف وزارت صمت مبنی بر تولید خودروهای برقی و همچنین سازمان برنامه و بودجه و اداره مدیریت و برنامه ریزی در تأمین اعتبارات لازم، سال آینده شاهد تحول خوبی در کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه