ساخت سریالی از زندگی تنها دانشمند زنده
برمهانی درباره تولید مجموعههای نمایشی یا مستندهایی از مفاخر و قهرمانان ملی در سیمای جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: حسین بهاروند، مؤسس و رئیس پژوهشکده زیستشناسی و فناوری سلولهای بنیادی پژوهشگاه رویان شاید تنها دانشمند زندهای است که درخصوص روایت زندگی و تجربیات وی در صداوسیما سریالسازی شده و حتی خودش به پشتصحنه ساخت سریال رفته است.
برمهانی در ادامه ابراز امیدواری کرد که مخاطبان از تولید مجموعه نمایشی استاد بهاروند استقبال کنند.
«پوریای ولی» که مقدمات پیشتولید را طی میکند
معاون سیما با تأکید بر اینکه مجموعههای مربوط به مفاخر از تولیدات عظیم، با حجم و هزینه بسیار بالا برای رسانه ملی است، درباره سایر تولیدات مرتبط با مفاخر ایران و اسلام، عنوان کرد: مجموعه «پوریای ولی» که مقدمات پیشتولید را طی میکند و هنوز به مرحله فیلمبرداری نرسیده، یکی از همین دست آثار است.
امیدواریم شیوه ساخت «حضرت موسی (ع)» تکرار شود
معاون سیما اضافه کرد: در رابطه با بزرگان دیگری از جمله «سلمان فارسی» و «حضرت موسی (ع)» هم که آثاری در حال تولید داریم. البته درخصوص تولید محتوای نمایشی با محوریت حضرت موسی (ع) نسخهای سینمایی از این داستان در حال تولید است. اینکه ابتدا نسخه سینمایی از طرح حضرت موسی (ع) ساخته شود، شیوهای تازه بود که برای کار روی این طرح انتخاب شد و شاید شیوه موفقی باشد. در این صورت امیدواریم چنین تجربههایی مجدداً تکرار شود.
ساخت سریالهای خواجه نصیرالدین طوسی، حضرت ابوطالب (ع)، حضرت جعفر صادق (ع) و شهید بهشتی
برمهانی ضمن اشاره به گران بودن تولیدات مربوط به مفاخر اظهار کرد: تولید مجموعه نمایشی با مضمون مفاخر ایران و اسلام برای رسانه ملی اهمیت بالایی دارد و دکتر جبلی شخصاً روی تولیدات الف ویژه رسانه ملی بهصورت مداوم نظارت میکند.
وی ادامه داد: تعدادی دیگر از سریالهای مربوط به مفاخر هم وجود دارد که برخی از آنها در مرحله نگارشاند و نگارش برخی دیگر بهتازگی آغاز شده است؛ مانند سریالهای خواجه نصیرالدین طوسی، حضرت ابوطالب (ع)، حضرت جعفر صادق (ع)، شهید بهشتی و… که امیدواریم تمام مراحل تولید آنها نیز بهخوبی پیش برود.
کدام شبکهها ادغام و انحلال میشوند؟
معاون سیما در پایان درباره اخبار و حواشی مرتبط با احتمال ادغام برخی از شبکههای تلویزیونی و صحت چنین تصمیمی تصریح کرد: همواره تمام شبکههای تلویزیونی ما از نظر مخاطب و کیفیت بررسی میشوند و نتیجه این بررسیها در ادغام، انحلال یا تأسیس شبکهها نقش دارد. اینطور نیست که بررسیها فقط برای ادغام و انحلال باشد. طبیعی هم هست که اگر شبکهای کیفیت کافی و مخاطب درخور توجهی نداشته باشد و قابل ارتقا هم نباشد، با هدف همافزایی بیشتر، تغییر و تحولاتی داشته باشد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه