مدرسهمحوری از رویکردهای اصلی کلاسگذاری در کردستان است
اقتصاد ایران: سنندج-معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: مدرسه محوری و محله محوری از رویکردهای اصلی کلاسگذاری در حوزه سوادآموزی کردستان است.
گلبهار خسروی در گفتوگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شیوهنامه کلاس گذاری سالجاری سوادآموزی ابلاغ شده و براساس آن، مدرسه محوری و محله محوری به عنوان رویکردهای اصلی کلاسگذاری مدنظر است.
وی از توزیع حجم ابلاغی بین شهرستانها و مناطق استان خبر داد و بیان کرد: باید برنامهریزی لازم برای پوشش صورت گیرد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: معاونت سوادآموزی استان کردستان در سال ۱۴۰۲ رتبه چهارم کشوری سوادآموزی استان را در ارزیابی شاخصهای عملکردی کسب کرده است و این بیانگر اهتمام و تلاش دستاندرکاران حوزه سوادآموزی در راستای تحقق برنامهها و شاخصهای این حوزه است.
خسروی اذعان کرد: صحت و سلامت کار مهمترین اولویت در کلاسگذاری است و باید در بارگذاری مدارک در سامانه نهایت دقت انجام شود.
وی با اشاره به تغییرات شیوه نامه ابلاغی به ویژه در خصوص پرداخت حق الزحمه و بیمه آموزش دهندگان و سرانههای پیش بینی شده برای سوادآموزی مدرسه محور، خواستار توجیه مدیران مدارس و اطلاع رسانی به آموزش دهندگان شد و گفت: پرداختهای ماهانه آموزش دهندگان نیاز به تأیید ناظرین آموزشی دارد و باید در این خصوص دقت شود.
وی از بازدید ناظرین سازمان از استانها طی ماههای آینده خبر داد و اضافه کرد: در این برنامه نظارتی، اقدامات مربوط به مسائل مالی، آموزشی، سنجش و ارزشیابی بررسی خواهد شد بنابراین شهرستانها و مناطق باید ضمن مستندسازی، در این خصوص آمادگی داشته باشند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان، تکمیل پستهای بلاتصدی و استفاده از نیروهای توانمند را مورد تاکید قرار داد و گفت: نظارت و ارزیابی از برنامههای اولویت دار استان در زمان کلاس گذاری، ثبت نام، آموزش و فرایند سواد آموزی است و متناظر استان باید، برنامه نظارت در شهرستانها و مناطق انجام و فعالیتها را رصد و کنترل کند.