میانگین رشد جوانی جمعیت در آمل مثبت است

اقتصاد ایران: آمل - فرماندار ویژه آمل میانگین رشد جوانی جمعیت را در این شهرستان افزایشی و مثبت خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، ذات الله زارعی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد خانواده و جوانی جمعیت این شهرستان در محل سالن اجتماعات شهدای ششم بهمن فرمانداری آمل ضمن محکومیت شرارت اخیر رژیم کودک‌کش، صهیونیست‌ها را یاغی و بزرگترین باند تبهکار دست نشانده غرب و آمریکا خواند.

وی با تاکید بر اینکه هولوکاست مورد تاکید این رژیم جعلی، اولاً مورد تردید است و ثانیاً اگر هم وجود داشته غربی‌ها باید پاسخگوی آن باشند، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها شرورترین موجودات روی زمین هستند که با مدیریت آمریکای جنایتکار در منطقه ما مستقر شدند تا به عنوان سگ هاری در اختیار دنیای استکبار در استراتژیک‌ترین منطقه دنیا، موجبات تسلط غرب و آمریکا بر این منطقه را تضمین کنند.

زارعی روند فعلی در نرخ زاد و ولد و حوزه جوانی جمعیت را برای آینده کشور بسیار خطرناک برشمرد و ادامه داد: وضع فعلی نتیجه برنامه‌ریزی و نقش حمایتی غرب در سایه بی‌توجهی و اشتباه استراتژیک برخی مسؤولان وقت در حوزه جوانی جمعیت کشور بوده که اتفاقاً مورد قبول و حتی از خواسته‌های شیطانی دنیای استکبار است.

فرماندار شهرستان آمل ضمن محکومیت و انتقاد از تصمیم و رفتار برخی دولتمردان در مورد هجمه قرار دادن خانواده‌های پرجمعیت طی سال‌های نه چندان دور، این اشتباه محاسباتی محوری متولیان امر در آن زمان را غیر قابل بخشش خواند و گفت: تشکیل ستاد خانواده و جوانی جمعیت با محوریت اجرای طرح فتحان اتفاقی مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

وی ضمن ابراز تأسف از اینکه علی رغم همه برنامه‌ریزی‌ها و زحمات در این حوزه رشد جوانی جمعیت منفی شده است، تصریح کرد: رشد جوانی جمعیت در شهرستان آمل نسبت به میانگین استان مازندران رشدی مثبت داشته و این در حالیست که در میانگین استانی نیز شیب منفی تند قبلی از بین رفته است.

تشکیل اتاق‌های اندیشه ورز

زارعی همچنین خواستار تشکیل اتاق‌های اندیشه‌ورز در این حوزه شد و تاکید کرد: اگر وعده‌های امکاناتی و تسهیلاتی در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌ها محقق نشود، اعتماد عمومی مردم از بین خواهد رفت.

زارعی با بیان اینکه در طرح جوانی جمعیت باید نگاه ملی جایگزین نگاه بخشی شود؛ در غیر این صورت توفیقی حاصل نخواهد شد، گفت: منویات جدی مقام معظم رهبری در این بخش صرفاً با گفتار درمانی دستگاه‌های اجرایی هرگز محقق نشده و در همین راستا بانک‌ها باید با اقدامی عملی وعده تسهیلات فرزندآوری را محقق سازند.

فرماندار آمل همچنین اطلاع‌رسانی در این حوزه را امری بسیار مهم و تأثیرگذار خواند و ادامه داد: ۴ نقطه پر تردد شهر آمل به ایستگاه تبلیغی طرح جوانی جمعیت تبدیل می‌شود و البته از اداره راهداری هم انتظار می‌رود ظرفیت فضای اطلاع رسانی خود را در اختیار این ستاد قرار دهد.

فرماندار شهرستان آمل با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید در فضای اداری خود برای تبلیغ طرح جوانی جمعیت اقدام عملی داشته باشند، خاطرنشان کرد: همچنین مشارکت دهی مردم در اجرای طرح‌ها نیز در تحقق اهداف ترسیمی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ