تامین امنیت غذایی مردم برنامه اولویت دار سازمان پدافند غیرعامل

اقتصاد ایران: اراک- مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تداوم زنجیره تامین و امنیت غذایی برنامه اولویت دار این سازمان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر شاهوردیان عصر دوشنبه در نشست رزمایش مقابله و کنترل بیماری سل در دامداری به مناسبت هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل، اظهار کرد: در سال ۹۰ آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خسارت مادی فراوانی به کشور و مرغداران وارد کرد که در این راستا سال گذشته رزمایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برگزار شد اما این رزمایش نباید به این هفته ختم شود چرا که این تهدید دائمی است و باید به صورت مداوم به این موضوع توجه شود.

وی افزود: در دهه گذشته انتقال بیماری و تنوع آن تشدید شده که برخی از آنها بیماری‌ها نوپدید است و متأسفانه در سال‌های اخیر با تهدیدات جدی در حوزه امنیت غذایی مواجه بودیم که با آنها مقابله جدی شد.

مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: زنجیره تولید و تأمین امنیت چرخه غذایی برنامه اولویت دار این سازمان است که یک بعد آن خدمات دامپزشکی است، چراکه سلامت مردم بسیار اهمیت دارد.

شاهوردیان با بیان اینکه مسئولان چنانچه به موضوع پدافند غیرعامل آگاه باشند مشکلات کاهش پیدا کند، گفت: پیش‌بینی و پیشگیری رویکرد محوری برنامه‌ها در دامپزشکی و جهاد کشاورزی است چنانچه در این راستا اقدامات مؤثر و مناسب است بسیاری از هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: پس از پیشگیری، مصون‌سازی و آموزش دامداران باید در دستور کار قرار گیرد و در صورت توجیه دامداران به طور حتم شاهد کاهش خسارات در این مرحله هستیم.

شاهوردیان با اشاره به برگزاری رزمایش در سازمان پدافند غیر عامل و سازمان‌های ذیربط گفت: در صورتی که رزمایش واقعی برگزار شود مسائل، مشکلات و نقاط ضعف و قوت به آسانی احصا می‌شود و باید اذعان کرد که در این سازمان، تبیین دستگاه‌های اجرایی ذیربط مورد توجه ویژه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ