قانون ماده ۱۰۰ باید ضمانت اجرایی داشته باشد

اقتصاد ایران: همدان ـ رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: در اجرای آرای ماده ۱۰۰ هیچ پشتوانه‌ای وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید بادامی‌نجات در جلسه صحن شورا با اشاره به شکایت یکی از شهروندان در خصوص دفترچه عوارض، اظهار کرد: این موضوع در هیأت حل اختلاف مرکزی به صورت قانونی بررسی شده و در این زمینه رأی بر رد شکایت صادر شده است.

وی اضافه کرد: دفترچه عوارض را مجدداً کاملاً کارشناسانه بررسی کردیم که در نتیجه هیچ اشکالی بر دفترچه وارد نبود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در اجرای آرای ماده ۱۰۰ هیچ پشوانه‌ای وجود ندارد، گفت: ضابط قضائی نبودن شهرداری‌ها؛ یکی از دلایلی است که کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ کارایی لازم را ندارند، بر این اساس قانون ماده ۱۰۰ باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

وی به ساخت و سازهای غیر مجاز در نقاط مختلف شهر اشاره کرد و اظهار داشت: اخیراً ساخت بنایی در منطقه گنجنامه مورد انتقاد و نارضایتی مردم قرار گرفته و برای این مورد در گذشته رأی تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰ صادر شده بود که متأسفانه این رأی اجرایی نشده است.

تداعی تبعیض در برخوردهای شهرداری با متخلفان

بادامی نجات با انتقاد از اینکه شاهد از بین رفتن قبح ساخت و ساز غیرمجاز و تخلفات در باغات و منابع طبیعی هستیم، یادآور شد: علاوه بر تخلف در ساخت و ساز و تصرف منابع طبیعی و کوه‌خواری آنچه قابل ذکر و موجب گلایه مردم است تبعیض در برخورد با تخلفات بوده که چرا شهرداری یکجا آنچنان بر رعایت قانون پافشاری می‌کند و جای دیگر اینچنین در مقابل با افرادی که ساخت و سازهای بزرگ و وسیعی دارند اقدام محسوسی نمی‌کند؟! و این نوع رفتار؛ احتمال تبعیض عدم برخورد با این دست تخلفات به ذهن شهروندان تداعی می‌کند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در ادامه به استفاده از ظرفیت‌های گردشگری شهر تاکید کرد و یادآور شد: رود دره‌ها سرمایه‌های ارزشمند شهر همدان هستند که باید پیگیر اجرای این طرح بود.

حمید بادامی‌نجات افزود: اجرای پروژه‌های رود دره، پارک‌های سنگی و ولایت از جمله موارد مهم در جذب گردشگر و ایجاد مناطق تفریحی برای شهروندان است که می‌طلبد مدیران شهرداری در راستای تحقق این پروژه‌ها پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به تبلیغ اشخاص خاص با استفاده از منابع شهرداری در سطح شهر، گفت: اخیراً شاهد نصب تعداد زیادی از بنر تبلیغاتی و رپورتاژ در روزنامه شهرداری برای یکی از مدیران مستعفی شده استان بودیم که این حجم تبلیغات توسط شهرداری مورد انتقاد و اعتراض شهروندان قرار گرفته است.

بادامی‌نجات اظهار داشت: با وجود این مشکلات این سوال مطرح است که چرا بیت المال و امکانات شهرداری برای افراد خاصی هزینه می‌شود؟ و آیا این تضییع حقوق شهروندی نیست؟

وی اضافه کرد: اقدام شهرداری همدان در تبلیغات گسترده برای افراد خاص غیر منطقی و غیر قانونی است و اینگونه به نظر می‌رسد که این اقدام به نفع شخص یا اشخاصی انجام شده است.

این عضو شورای شهر همدان تاکید کرد: نباید این روال در مجموعه شهرداری به عادت تبدیل شود و این یک بدعت اشتباهی است که دارد در مدیریت شهری شکل می‌گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ