مناسب‌سازی شهر برای همه شهروندان با اولویت معلولان ضروری است

اقتصاد ایران: زنجان-عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان گفت: مناسب‌سازی شهر برای همه شهروندان با اولویت معلولان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید ناصحی‌مقدم ظهر دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی مناسب‌سازی استان زنجان اظهار کرد: مناسب‌سازی در شهر باید برای همه شهروندان صورت گیرد و و اولویت با معلولان است.

وی به اشاره به اینکه معبری داریم که تردد نه تنها برای معلول بلکه شهروند عادی هم مشکل است، یادآور شد: برخی پیاده‌روها در هوای سرد و بارش‌ها لغزنده می‌شود که کف‌پوش برخی معابر اصلی تعویض شده و این کار برای سایر نقاط نیز انجام می‌شود.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان در مورد اصلاح برخی مبلمان‌های شهری با توجه به نیازهای جسمی و روحی شهروندان تصریح کرد: طراحی مبلمان‌های گرد برای ایجاد دورهمی بین شهروندان و شکل‌گیری فرهنگ گفت‌وگو در دستور کار قرار گرفته است.

ناصحی‌مقدم با تاکید بر اینکه باید در حد مقدورات اعتباری برای مناسب‌سازی در بودجه ۴۰۴ گنجانده شود، گفت: اتوبوس‌های جدید مناسب سازی شده هستند اما ون‌ها به لحاظ ابعاد خودرو این امکان برای جابه‌جایی ویلچر وجود ندارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: علاوه بر مناسب‌سازی ورودی، ایجاد سطح شیب‌دار و سایر موارد تقاضا داریم در این جلسه مصوب شود که سالن‌های آمفی‌تئاتر و سن‌ها برای حضور افراد دارای محدودیت جسمی حرکتی مناسب‌سازی شود.

روح‌الله خدابنده‌لو یادآور شد: در ارزیابی جشنواره شهید رجایی مناسب‌سازی دستگاه‌های دولتی گنجانده شده اما برخی اذعان دارد در ساختمان‌های قدیمی امکان مناسب سازی ندارند اما در احداث ساختمان‌های جدید الزام است که موارد لازم را رعایت کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ