برگزاری مسابقات قرآنی با هدف اشاعه، ترویج و تعمیق قرآن

اقتصاد ایران: معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی گفت:مسابقات قرآنی انتظامی کشور با هدف اشاعه، ترویج و تعمیق قرآن کریم و تربیت پلیس در تراز جامعه قرآنی برگزار می گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرتیپ دوم پاسدار محمد بهرامی معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی ضمن اعلام زمان برگزاری مسابقات قرآنی پلیس از ششم تا هشتم آذرماه، با تشریح نامگذاری این دوره از مسابقات گفت: امروز شهدای مدافع امنیت و شهدای محور مقاومت در راه اعتلای قرآن و دین مبین اسلام و اهتزاز پرچم توحید، مشتاقانه جانفشانی می‌کنند، شهدای عزیز با الگو شدن خود به ما یاد داده‌اند جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر قرآن و عترت به این نقطه از اقتدار و عزت رسیده که امروز چشم امید تمام آزادی خواهان جهان است.

وی با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۳ در انتظامی کشور به عنوان سال ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن و نهج‌البلاغه و اذعان به اینکه فرهنگ قرآنی بر انتظامی حاکم گردیده است افزود: به منظور ادای احترام به مقام شامخ شهدای انتظامی و عرض ارادت به روح پرفتوح یاران شهیدمان در انتظامی کشور که در سال جاری به فیض شهادت نائل گردیده اند و هم چنین به یاد شهدای مظلوم و بی دفاع غزه و محور مقاومت که در جنایت‌های وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به خیل عظیم شهدا پیوستند، انتظامی جمهوری اسلامی ایران این دوره از مسابقات را به یاد این اسوه‌های صبر و استقامت برگزار می‌نماید.

وی با تشریح این دوره از مسابقات گفت: مسابقات در ۱۲ رشته، حفظ کل، حفظ ۲۰ جز، ۱۵ جز، ۱۰ جز، ۵ جز و همچنین قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، درک مفاهیم سطح ۱ و۲، مفاهیم نهج‌البلاغه و دعاخوانی برگزار می‌گردد.

بهرامی ادامه داد: بر همین اساس، با تدابیر و حمایت‌های سردار "احمد رضا رادان" و حجت الاسلام و المسلمین "سید علیرضا ادیانی" فرمانده کل و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور، با برگزاری جلسات و کلاس‌های تلاوت قرآن کریم به صورت مستمر در سراسر کشور و اجرای دوره‌های توانمند سازی قاریان و حافظان قرآن کریم، بحمدالله نخبه‌های قرآنی شایسته‌ای در سطح انتظامی کشور پرورش یافته‌اند و مطمئناً حضور این چهره‌های قرآنی باعث ارتقا سطح این دوره از مسابقات خواهد شد.

این مقام انتظامی در خصوص زمان و مکان برگزاری این مسابقات گفت: مسابقات از صبح روز ششم آذرماه در جوار بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) شروع خواهد شد و مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر روز پنج شنبه ۸ آذرماه با حضور فرماندهان و مسئولین لشگری و کشوری در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی آموزشی عمار شهر مقدس قم برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۲۵ هزار نفر از کارکنان پایور و وظیفه در این مسابقات شرکت کرده‌اند، افزود: بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری کارکنان پایور و وظیفه با حضور قریب به ۲۸ هزار شرکت کننده در مراحل یگانی، شهرستانی و استانی برگزار گردیده است که ۲۰۰۰ نفر از آنان موفق به حضور در مرحله نیمه نهایی شده‌اند و از این تعداد با ارزیابی اساتید و داوران بین‌المللی، ۳۰۰ نفر به عنوان چهره ممتاز قرآنی در این دوره از مسابقات سراسری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در نهایت ۶۰ نفر از رتبه‌های ممتاز به مسابقات نیروهای مسلح اعزام خواهند شد.

این مقام مسئول افزود: نفرات برتر هر رشته جواز حضور در مسابقات سراسری قرآن کریم نیروهای مسلح کشور که سال آینده به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد را کسب می‌نمایند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص تفاوت این دوره از مسابقات با سنوات گذشته، گفت: در این دوره از مسابقات رشته‌های مفاهیم نهج‌البلاغه و دعا خوانی اضافه گردیده است که حاصل تدبیر فرمانده کل انتظامی و ریاست سازمان عقیدتی سیاسی در راستای تحقق اولویت سال انتظامی کشور و آشنایی بیشتر کارکنان با کتاب نورانی نهج‌البلاغه و توسل به قرآن و عترت به عنوان دو بال نجات انسان و میراث جاودانه پیامبر اعظم (ص) می‌باشد.

این مقام انتظامی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در حاشیه این دوره از مسابقات، محفل انس با قرآن کریم در حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور متسابقین، اساتید و چهره‌های برجسته قرآنی و عموم مردم برگزار خواهد شد.

سردار بهرامی تاکید کرد: مسابقات قرآنی انتظامی کشور با هدف تحقق اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و تحقق انتظارات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص اشاعه، ترویج و تعمیق قرآن کریم و نهج‌البلاغه، تربیت پلیس در تراز جامعه قرآنی و ترویج سبک زندگی قرآنی و شناسایی و تشویق کارکنان مستعد قرآنی برگزار می‌گردد و امروز شاهد این هستیم که انتظامی کشور به توفیقات خوبی در این عرصه مقدس دست یافته است.

معاون تبلیغات و روابط عمومی انتظامی کشور در خاتمه تاکید کرد: انتظامی جمهوری اسلامی ایران، هماهنگ و در راستای دستورات سلسله مراتب فرماندهی که در رأس آن فرامین نورانی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) قرار دارد، همواره در همه امور، قرآن و آموزه‌های قرآن و عترت را در اولویت کارهای اجرایی خود قرار داده است و موفقیت‌های حاصل شده در تأمین نظم و امنیت جامعه را به برکت نور قرآن و هم نشینی و انس با کلام الله وحی و عترت می‌داند.

شایان ذکر است ۱۳ نفر از داوران و اساتید بین‌المللی قرآن کریم کشورمان این دوره از مسابقات را داوری خواهند کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ