قانون معاملات ملکی به بنگاه‌های استان سمنان ابلاغ شد

اقتصاد ایران: سمنان- سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری سمنان از ابلاغ قانون معاملات ملکی به بنگاه‌های املاک استان خبر داد و گفت: آموزش های لازم در راستای ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، زین العابدین حسام ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از بنگاه‌های املاک سمنان و در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب «قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول»، تاکید کرد: قانون معاملات ملکی به بنگاه‌های استان سمنان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های لازم در راستای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول نیز ارائه شده است، افزود: طبق قانون جدید مذاکره و پیش نویس قرارداد می‌بایست در سامانه جامع ثبت شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان بیان کرد: با تعریف سامانه جدید و بارگذاری موارد توسط بنگاه داران ارجاع پیش نویس به دفاتر اسناد رسمی برای تنظیم سند رسمی نیز صورت گرفته و تعرفه مشاوران املاک هم قانون مند می‌شود.

حسام اجرای قانون را در راستای جلوگیری از سو استفاده‌ها و تخلفات احتمالی مؤثر دانست و تاکید کرد: شاهد یک ساماندهی وضعیت املاک و بنگاه‌های فعال در این زمینه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این سامانه همچنین عامل مفیدی برای برقراری ارتباط بین مشاوران املاک و دفاتر اسناد رسمی سراسر استان سمنان است، افزود: اجرای «قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول و آئین نامه‌های مربوطه» در بنگاه‌ها مورد بازرسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است از این پس نظارت‌ها و بازرسی از بنگاه‌های استان سمنان نیز بر مبنای اجرای قانون جدید و ثبت همه معاملات در سامانه خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ