تردد بیش از ۷ میلیون خودرو از محورهای خراسان جنوبی در مهرماه

اقتصاد ایران: بیرجند- معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از ثبت تردد بیش از ۷ میلیون خودرو طی مهرماه توسط دستگاه‌های تردد شمار در سطح محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سهرابی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای مهر ماه سال جاری ترددهای ثبت‌شده توسط ۸۰ دستگاه ترددشماری استان ۷ میلیون و ۱۳۰ هزار تردد بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل شاهد افزایش ۳ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی بوده‌ایم.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: از این تعداد ۵ میلیون و ۳۰ هزار تردد مربوط به وسایل نقلیه سبک و تعداد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تردد نیز به وسایل نقلیه سنگین تعلق داشته است.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: مجموع تردد بین استانی بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو بوده که از این میزان بیش از ۸۰۶ هزار وسیله نقلیه وارد استان و ۶۲۹ هزار وسیله نقلیه نیز از استان خارج شدند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۲۸ درصدی تردد بین استانی بوده‌ایم.

سهرابی اضافه کرد: براساس پلاک‌های رؤیت شده توسط سامانه‌های پلاک خوان، از مجموع خودروهای وارد شده به استان سهم ۲۳ درصدی از مبدا خراسان رضوی بوده و همچنین استان‌های خراسان رضوی، مرکزی و اصفهان بیشترین سهم مقاصد سفر را داشته‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین حدود ۱۰ هزار وسیله نقلیه معادل ۹ درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده در استان بین ۱ تا ۴ روز در استان اقامت داشتند و بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی در استان طی ماه مهر، در روز ۲۴ مهرماه و معادل ۵۷ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است.

سهرابی اظهار کرد: بیشترین تردد استان در محورهای بیرجند – قاین، بیرجند – سربیشه و بیرجند – خوسف بوده است.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در ادامه بیان داشت: طی این مدت نزدیک به ۵ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان صورت گرفته و توسط کارشناسان مرکز پاسخ داده شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه اکیپ‌های راهداری به‌صورت مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول به خدمت‌رسانی در طول راه‌های استان هستند، یادآور شد: از هم‌وطنان عزیز درخواست می‌شود جهت حفظ سلامت خود و همراهان، نکات ایمنی سفر با خودروهای شخصی را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه در جاده‌ها تردد کنند.

سهرابی خاطرنشان کرد: همچنین قبل از آغاز سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها می‌توانند با تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان تماس حاصل کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ