تلاش همه‌جانبه مسکو برای جلوگیری از ورود منطقه به جنگی بزرگ

اقتصاد ایران: معاون وزیر خارجه روسیه همگام با اظهارات سخنگوی کرملین، بر تلاش همه‌جانبه مسکو برای جلوگیری از ورود خاورمیانه به جنگی بزرگ تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر تلاش همه‌جانبه مسکو جهت تنش‌زدایی در خاورمیانه، گفت که کلید ثبات درازمدت توقف خونریزی بیشتر در غزه است.

بوگدانوف در چهارمین مجمع بین‌المللی روسیه-خاورمیانه اظهار کرد: ما برای جلوگیری از ورود منطقه به ورطه جنگی بزرگ و شکستن دور باطل این حملات تلافی‌جویانه بی‌پایان، از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

فرستاده ویژه ریاست جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا با تکرار اظهارات دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرد: مسکو همچنان با تمام طرفین درگیر در تماس است و آنها را به اجتناب از اقدامات منجر به «خارج شدن شرایط از کنترل» ترغیب می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سناریویی فاجعه‌بار به سود هیچ کشوری در غرب آسیا و خاورمیانه نیست. باور دارم که کلید ثبات طولانی‌مدت جلوگیری سریع خونریزی بیشتر در مناطق جنگی بین اسرائیل و فلسطینیان و فراهم کردن شرایط برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی و دیپلماتیک است.

ارتش رژیم صهیونیستی ۲۶ اکتبر اعلام کرد که «حمله به اهدافی در ایران تمام به پایان رسید» و از ایران خواست که از تشدید تنش‌ها خودداری کند. هم‌زمان ارتش رژیم صهیونیستی نیز رسماً اعلام کرد که «حمله علیه اهدافی در ایران به پایان رسیده است.»

ارتش رژیم صهیونیستی در حالی مدعی شد که «اهدافی در ایران را با موفقیت هدف قرار داده» که قرارگاه پدافند هوایی ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط نظامی» وارد شده است.

قرارگاه پدافند هوایی کشور اعلام کرد که «باوجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده است.»

جمهوری اسلامی ایران اول اکتبر در واکنش به اقدامات جنایاتکارانه رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، رئیس وقت دفتر سیاسی حماس، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و همچنین سرلشکر عباس نیلفروشان، مستشار ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حملات موشکی گسترده‌ای را تحت عنوان عملیات «وعده صادق ۲» علیه اراضی اشغالی با موفقیت انجام داد که به اذعان رسانه‌های غربی، خسارات سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ