قیمت نفت ۳ دلار کاهش یافت

اقتصاد ایران: قیمت نفت در معامله‌های روز دوشنبه در پی کاهش تنش‌ها در خاورمیانه و مختل نشدن عرضه انرژی با افت بیش از ۳ دلار همراه بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از هدف قرار نگرفتن تأسیسات نفتی و هسته‌ای ایران در اقدام تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی علیه تهران و مختل نشدن عرضه انرژی در بازارهای جهانی و در نتیجه آرام گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه، قیمت نفت در معامله‌های روز دوشنبه (هفتم آبان) بیش از ۳ دلار در هر بشکه کاهش یافت.

قیمت معامله‌های آتی نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۵ و ۱۴ دقیقه به وقت گرینویچ با ۳ دلار و ۴۶ سنت یا ۴.۶ درصد کاهش به ۷۲ دلار و ۵۹ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز دوشنبه با ۳ دلار و ۳۷ سنت یا ۴.۷ درصد کاهش با قیمت ۶۸ دلار و ۴۱ سنت برای هر بشکه دادوستد شد.

قیمت معامله‌های آتی هر دو نوع شاخص نفت خام در معامله‌های اولیه روز دوشنبه به پایین‌ترین سطح از روز یکم اکتبر (سه‌شنبه، ۱۰ مهر) رسیده بودند.

به‌دلیل ابهام در وسعت اقدام رژیم صهیونیسیتی علیه ایران و انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه آینده قیمت هر دو شاخص نفتی در معامله‌های پرنوسان هفته گذشته ۴ درصد افزایش داشت.

سائول کاونیک، تحلیلگر انرژی در شرکت ام‌اس‌تی مارکی در سیدنی گفت: اقدام‌های محدودتر و هدف قرار نگرفتن زیرساخت‌های نفتی، امیدها برای کاهش تنش‌ها را افزایش داده و در نتیجه سبب شده است صرف ریسک چند دلار در هر بشکه کاهش یابد.

ویوک دار، تحلیلگر بانک مشترک‌المنافع استرالیا، پیش‌بینی کرد که توجه بازار به مذاکره‌های آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی معطوف شده است.

تحلیلگران سیتی بانک آمریکا به سرپرستی مکس لیتون هم در یادداشتی عنوان کردند که این بانک پیش‌بینی خود را برای قیمت برنت در سه ماه آینده از ۷۴ دلار به ۷۰ دلار برای هر بشکه کاهش داد و صرف ریسک کمتری را در کوتاه‌مدت در نظر گرفت.

تیم ایوانز، تحلیلگر شرکت ایوانز انرژی در آمریکا هم در یادداشتی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم این موضوع سبب شود بازار دست‌کم تا حدی کمتر از مقدار واقعی ارزش‌گذاری شود، ضمن اینکه خطراتی مانند احتمال به تعویق افتادن برنامه افزایش تولید نفت اعضای اوپک‌پلاس پس از ماه دسامبر هم وجود دارد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدان (اوپک‌پلاس) در ماه اکتبر سیاست تولید نفت خود را تغییر نداد که شامل برنامه اعضا برای آغاز افزایش تولید از ماه دسامبر می‌شود. تولیدکنندگان عضو این ائتلاف در تاریخ یکم دسامبر (یکشنبه، ۱۱ آذر) پیش از نشست کامل اوپک‌پلاس تشکیل جلسه خواهند داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ