گازوئیل تحویلی به نیروگاه ها ۳۰ درصد کاهش یافت

اقتصاد ایران: مدیرعامل توانیر با بیان اینکه گازوییل تحویلی به نیروگاهها نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد کمتر شده است، گفت: ۶۰ درصد مخازن سوخت نیروگاهها خالی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر با اشاره به آخرین وضعیت تأمین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها، اظهار کرد: تنها ۴۰ درصد از مخازن سوخت نیروگاه‌ها پر است.

وی با بیان این که گازوئیل تحویلی به نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر است، درباره شروع مازوت سوزی در برخی از نیروگاههای کشور گفت: نیروگاههای کشور در طول سال ۸۰ درصد از سوخت گاز، ۱۴ درصد از گازوئیل و ۶ درصد از مازوت استفاده می‌کنند و در شرایط سرد شدن هوا و به تبع آن افزایش مصرف در بخش خانگی افزایش یابد، به میزان مصرف مازوت اضافه خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق، با بیان اینکه ریشه ناترازی برق را در اقتصاد برق دانست و گفت حدود ۱۲۷ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار بوده و از طرفی از دولت حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طلب داریم.

به گفته مدیرعامل توانیر، اقدامات خوبی برای پرداخت بدهی انجام شده و سازمان برنامه و بودجه کشور وعده‌های خوبی در این زمینه داده است.

رجبی مشهدی همچنین درباره آخرین وضعیت طرح تعویض یک میلیون کولر گازی فرسوده هم گفت: این طرح در اختیار ساتبا است. حتی اگر مجوزهای لازم داده نشود از طریق جایگزینی در تأسیسات صنعت برق هزینه کنیم تا کولرهای گازی فرسوده در صنعت را جایگزین کنیم. اگر مجوزهای لازم برای اجرای طرح در بخش مردمی داده شود، آن را در کشور اجرایی خواهیم کرد.

وی در خصوص آخرین وضعیت برق دزدی‌ها در کشور گفت: بخشی از برق دزدی‌ها مربوط به بخش مرفه جامعه و ویلاهاست که برای مقابله با این مساله نیازمند اصلاح مقررات هستیم تا بتوانیم کنتور موقت برای آنها صادر کنیم. مساله دوم دزدی از شبکه برق در مورد رمز ارزها و بخشی هم مربوط به کنتورهای دستکاری شده است.

مدیرعامل توانیر در همین زمینه اظهار امیدواری کرد با اقدامات مناسب ۱۵۰۰ مگاوات از دزدی در بخش رمز ارزها و ۱۵۰۰ مگاوات هم در سایر بخش‌ها جلوگیری شود.

به گفته مدیر عامل توانیر، قیمت یارانه‌ای برق موجب شده که حتی تولیدکنندگان مجاز رمز ارز هم به سراغ روش‌های غیر مجاز تأمین برق بروند. به طوری که تاکنون ۲۵۰ مگاوات مجوز استخراج رمزارز صادر شده در حالی که مقدار برق مصرفی آنها ۶ مگاوات است. این به معنای آن است که تولیدکنندگان مجاز رمزارز هم از شبکه‌های عمومی به صورت غیر مجاز استفاده می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ