جهنم نتانیاهو در جبهه شمال/سیلی حزب‌الله در پرونده آوارگان

اقتصاد ایران: بعد از دستور حزب‌الله برای تخلیه ۲۵ شهرک شمالی فلسطین اشغالی، موج تازه‌ای از آوارگی صهیونیست‌ها در این منطقه آغاز شده که به مثابه یک سیلی بزرگ به نتانیاهو است و شواهد نشان می‌دهد اشغالگران در صورت ادامه تجاوزاتشان، باید منتظر روزهای مرگبارتری باشند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر شناخته شده جهان عرب و سردبیر روزنامه رای الیوم، در مقاله جدید خود به روند تقابل میان حزب الله و رژیم صهیونیستی به ویژه بعد از بیانیه جدید مقاومت لبنان و دستور تخلیه شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی پرداخته و اعلام کرد: زمانی که حزب الله به شهرک نشینان صهیونیست در 25 شهرک شمال فلسطین اشغالی دستور داد، (تاکید می‌کنم دستور و نه هشدار)، فورا و بدون معطلی این شهرک‌ها را تخلیه کنند، زیرا شهرک‌های مذکور به اهداف نظامی مشروع یگان پهپادی و موشکی مقاومت اسلامی لبنان تبدیل شده‌اند، این یک موضع بی‌سابقه در تاریخ درگیری عربی- صهیونیستی است.

زمان آزادسازی الجلیل رسیده است؟

عبدالباری عطوان نوشت: این دستور حزب الله همچنین پاسخی قاطع و قوی به تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای انتقال جنگ نسل کشی به لبنان، مشابه آنچه که از زمان طوفان الاقصی در نوار غزه اتفاق افتاد، است و چه بسا که مقدمه‌ای برای آغاز عملیات یگان ویژه رضوان حزب الله در آزادسازی الجلیل باشد. بیانیه حزب الله کاملاً دقیق و روشن بود و صراحتاً نام 25 شهرک صهیونیستی را که مورد هدف قرار خواهد گرفت، ذکر کرد.

وی افزود: صدور دستور تخلیه شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی توسط حزب الله، همزمان با تشدید قابل توجه عملیات‌های شاخه نظامی مقاومت لبنان در عمق فلسطین اشغالی و شهرهای اصلی و راهبردی مانند حیفا، تل آویو، صفد، عکا و کل الجلیل اشغالی است. این اقدام حزب الله در پاسخ متقابل به اقدام ارتش صهیونیستی در صدور دستور برای تخلیه شهرها و روستاهای لبنان و نوار غزه قبل از بمباران آنها و شهید و زخمی شدن صدها و بلکه هزاران نفر از غیرنظامیان محاصره شده است. یک نکته بسیار مسخره و مضحک، این است که ارتش رژیم اشغالگر مدعی تعهد به قوانین بین‌المللی و محافظت از جان غیرنظامیان است!

همه صهیونیست‌ها نظامی هستند و اگر فرار نکنند می‌میرند

در ادامه این یادداشت آمده است: همچنین باید توجه داشته باشیم که همه شهرک نشینان صهیونیست، جزء نیروهای ذخیره ارتش اشغالگر بوده و بخش بزرگی از آنها همیشه مسلح هستند. مقاومت اسلامی لبنان با معادله «چشم در برابر چشم» مقابل دشمن ایستاده و مرحله دوم در نبرد با دشمن صهیونیستی که حزب الله چند روز قبل اعلام کرد، شامل موشک باران همه شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی بوده و این بدان معناست که اگر صهیونیست‌ها در این شهرک‌ها بخواهند از دستور حزب الله سرپیچی کنند، همگی کشته خواهند شد؛ زیرا شهرک‌های آنها تبدیل به مراکز نظامی نیروهای ارتش صهیونیستی و پایگاه‌های آن برای بمباران شهرها و روستاهای لبنانی شده است.

سیلی بزرگ حزب‌الله به صورت نتانیاهو در پرونده آوارگان صهیونیست در شمال

سردبیر رای‌الیوم خاطرنشان کرد: موج فرار شهرک نشینان از شهرک‌های شمالی اراضی اشغالی که حزب الله تهدید کرده آنجا را هدف قرار می‌دهد، آغاز شده و گزارش رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی رژیم اشغالگر هم، این موضوع را تایید می‌کند. بنابراین انتظار می‌رود تعداد صهیونیست‌هایی که از روستاها و شهرهای شمالی فلسطین اشغالی فرار کرده‌اند، طی روزهای آینده از 200 هزار نفر فراتر برود؛ این یعنی جنگی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از چند هفته قبل علیه لبنان آغاز کرده، به اهدافش نرسیده؛ به ویژه در زمینه بازگرداندن آوارگان شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی و خلع سلاح حزب الله.

عطوان تاکید کرد: خطرناک‌تر از همه برای صهیونیست‌ها این است که جنگ علیه لبنان در مهم‌ترین پرونده اسرائیل در جبهه شمالی، یعنی آوارگان، نتایج معکوس داشته و به جای اینکه صهیونیست‌های فراری از الجلیل به این منطقه برگردند، آنهایی هم که باقی مانده بودند در حال فرار هستند و اگر بمانند کشته خواهند شد. اما یک نکته جالب در تشدید عملیات‌های حساب شده حزب الله علیه دشمن صهیونیستی، آن است که این اقدام بعد از وارد کردن خسارت‌های سنگین مادی و جانی به نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان انجام شد و همزمان با دو رویداد مهم بود:

2 رویداد مهم هم زمان با مرحله جدید حزب‌الله علیه اشغالگران

- اولین رویداد مربوط به عملیات استشهادی است که روز یکشنبه «رامی ناطور» شهروند مجاهد فلسطینی از فرزندان شهر «قلنسوه» در اراضی اشغالی 1948 ، در شهرک گلیلوت در شمال تل‌آویو انجام داد و با هلاکت و زخمی شدن ده‌ها صهیونیست همراه بود. این عملیات در قلب تل آویو و در نزدیکی پایگاه گلیلوت که مقر موساد و یگان اطلاعات نظامی 8200 ارتش صهیونیستی است، انجام شد. یکی از پیام‌های این عملیات، آن بود که شهروندان فلسطینی در اراضی اشغالی 1948 بر گستره حمایت خود از نوار غزه و لبنان افزوده‌اند.

- اما دومین رویداد مهم، مربوط به حمله بزدلانه و نمایشی رژیم صهیونیستی به ایران در بامداد روز شنبه و مقابله شگفت انگیز و شجاعانه پدافند هوایی و زمینی ایران، با این تجاوز است که منجر به شکست اهداف صهیونیست‌ها از این حمله شد. بالاتر از همه این‌ها، نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست بار دیگر دچار رعب و وحشت شدید از احتمال پاسخ ایران به این تجاوز شده‌اند و در همین زمینه ارتش اسرائیل به نظامیان خود دستور داده که در پایگاه‌ها تجمع نکنند تا اتفاق فاجعه باری، مشابه حمله پهپادی مرگبار حزب الله به پایگاه تیپ گولانی در جنوب حیفا که با هلاکت و زخمی شدن ده‌ها نظامی صهیونیست همراه بود، رخ ندهد.

عطوان در پایان این مقاله خود تاکید کرد: ما در مقاله‌های قبلی زمانی که گفتیم نتانیاهو ، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، به خاطر تصمیم جنایتکارانه خود در ترور سید شهدای مقاومت، سید حسن نصرالله بسیار پشیمان خواهند شد و خون گریه خواهند کرد، مبالغه نکردیم و رویدادهایی که امروز شاهد آن هستیم، موید همین امر است. تنها طی چند روز، ارتش صهیونیستی تلفات سنگین جانی و مالی در برابر رزمندگان حزب الله متحمل شده و عملیات‌های مرگباری که مقاومت لبنان انجام می‌دهد، هرتزی هالیوی را وادار کرده تا بگوید جنگ در لبنان طی یک یا دو هفته آینده به پایان خواهد رسید. بنابراین می‌توانیم بگوییم که زمان فرار بزرگ صهیونیست‌ها از لبنان و غزه و اعتراف به شکست فرا رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ