تقویت زیرساخت ها برای توسعه مشاغل خانگی در مازندران

اقتصاد ایران: چالوس - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تقویت زیرساخت ها را برای توسعه مشاغل خانگی و جذب تسهیلات مهم برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری صبح دوشنبه در جلسه شورای معاونان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران ویژه منطقه غرب استان با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در راه است ولی باید با تلاش و وضعیت موجود بهترین عملکرد داشته باشیم، اظهار کرد: عملاً ما سه وزارتخانه را پوشش می‌دهیم و رؤسای شهرستان‌ها وظیفه سنگینی نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی دارند.

وی با اعلام اینکه این هنر مدیران و رؤسای شهرستان‌ها است تا با مشکلات موجود رتبه‌های برتر را کسب کنیم، بیان کرد: در امور اجتماعی با دو معاونت در وزارتخانه در تعامل هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه در حوزه فرهنگی باید با کمک آموزش و پرورش نسبت به ترویج فرهنگ اشتغال و حتی تعاونی فعالیت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در راستای نشاط اجتماعی کارفرمایان و کارگری را به ورزش تشویق کنیم.

این مسئول خواستار راه‌اندازی کمیته اشتغال شد و ادامه داد: با کمک دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم گام بلندی در حوزه اشتغال برداریم.

باقری ضمن تاکید بر بکارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، افزود: در حوزه مشاغل خانگی که از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است می‌شود با تقویت زیرساخت‌ها بیشترین جذب تسهیلات را داشته باشیم.

پیگیری ویژه برای اشتغال مجدد مقرری‌بگیران

مدیر روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه از بازرسی از معادن تحت الارضی و سطح الارضی و برخورد قاطع و بدون اغماض در صورت وجود نواقص با بهره برداران مختلف خبر داد و اظهار کرد: در اجرای تبصره ماده ۱٠۵ قانون کار با کارفرمایان کارگاه‌های پرخطر با اولویت کارگاه‌های ساختمانی و معادن برخورد بدون اغماض صورت می‌گیرد.

حامد رضوانی با اشاره به معرفی مقرری‌بگیران به فنی و حرفه‌ای، افزود: اشتغال مجدد مقرری‌بگیران به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی از تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌های مشمول خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای طرح آماک ابلاغی مرکز تحقیقات حفاظت و بهداشت کار (آموزش ویژه کارگران و استاد کاران ساختمانی)، تأسیس و تجدید تشکل‌ها، برگزاری کارگاه آموزشی تشکلهای کارگری و کارفرمایی، پاسخگویی سریع و به موقع به مکاتبات دیوان عدالت اداری علی الخصوص در تنظیم لوایح دفاعیه و ارسال آن به قید فوریت به شعب دیوان، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه‌های بالای ۵٠ نفر ماده ۴۸ و ۴۹ قانون کار و رعایت حد نصاب جلسات رسیدگی در هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف از جمله اقدامات مهم در حوزه روابط کار است.

تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال

مدیر امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به تبیین برنامه‌های عملکردی و تحولی ابلاغی از وزارت متبوع، تصریح کرد: نمرات ارزیابی ادارات تابعه و تفهیم نقاط مثبت و منفی آن بررسی می‌شود.

احمد پویش از اهتمام در امر نظارت و حسابرسی تعاونی‌ها به ویژه اخذ صورت‌های مالی تعاونی‌ها خبر داد و افزود: جلسات شورای توسعه تعاون با هماهنگی فرمانداران و سایر دستگاه‌های اجرایی به صورت منظم برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر ثبت تشکیل و آگهی تغییرات تعاونی‌ها در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون، خاطرنشان کرد: تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی و توسعه روستایی با استفاده از ظرفیت فرمانداران، بخشداران و دهیاران تشکیل شود.

مدیر امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال اشاره کرد و فت: پاسخ به موقع به مکاتبات اداری در اولویت قرار دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ