بازدید ۳۵۰میهمان همایش خانه‌های بوم‌گردی ازجاذبه‌های تاریخی فردوس

اقتصاد ایران: بیرجند- رئیس میراث فرهنگی فردوس گفت: در جریان برگزاری همایش ملی خانه‌های بومگردی ایران به میزبانی شهرستان فردوس میهمانان این رویداد از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم شبنم زاده صبح دوشنبه در حاشیه همایش خانه‌های بوم گردی ایران که دومین روز آن در حال برگزاری است، گفت: تکرار رویدادهای گردشگری مهم‌تر از برگزاری رویداد است تا شاهد تأثیرگذاری مستمر آن باشیم.

وی اظهار کرد: چهارمین رویداد تجربی آموزشی خانه‌های بوم‌گردی ایران به میزبانی شهرستان فردوس در حال برگزاری است و در این رویداد به دنبال آموزش و اثرگذاری آن هستیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس افزود: یکی از اهداف مهم این همایش شناساندن ظرفیت‌های گردشگری فردوس و ارتقای سطح آگاهی و تجربه دست اندرکاران گردشگری شهرستان است که با حضور فعالان این حوزه از سراسر کشور اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: این همایش یک همایش آموزشی بوده و علاوه بر معرفی بناهای تاریخی شهرستان، به معرفی افرادی که به صورت حرفه‌ای در سراسر کشور در این حوزه فعالیت دارند، می‌پردازد.

شبنم‌زاده ادامه داد: افراد شرکت‌کننده در همایش که خود سال‌ها فعال گردشگری بوده‌اند، می‌توانند هر کدام سفیری در استان‌ها و شهرهای خود برای معرفی بناهای تاریخی، فرهنگ و جاذبه‌های شهر فردوس باشند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس افزود: علاوه بر اینها، افرادی از سراسر کشور به عنوان اساتید در این همایش شرکت کردند که با حضور آنان کارگاه‌های تجربی و تبادل تجربه را برگزار خواهیم کرد.

وی با تاکید بر ایجاد شور و نشاط در بین مردم شهر فردوس از رهگذر این همایش، تصریح کرد: به افرادی که در زنجیره صنعت گردشگری فردوس، فعال هستند این نوید را می‌دهیم که اگر با همبستگی و اتحاد در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی گردشگری فعالیت کنند، می‌توانیم اتفاقات بهتری را رقم بزنیم.

شبنم‌زاده یادآور شد: در جریان برگزاری اولین روز از همایش ملی خانه‌های بومگردی ایران به میزبانی شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی، میهمانان این رویداد از برخی جاذبه‌های گردشگری فردوس بازدید کردند.

وی افزود: ۳۵۰ میهمان این همایش شامل مدیران خانه‌های بومگردی، راهنمایان و لیدرهای گردشگری و آژانس‌های منتخب از بافت تاریخی محله سردشت بازدید کرده و پس از آن با حضور در مدرسه تاریخی علیاء ضمن بازدید از معماری این میراث با پیشینهٔ آن آشنا شدند.

کاظم زاده خاطرنشان کرد: فعالان حوزه گردشگری همچنین در جریان بازدید از امامزادگان فردوس، با حضور در موزه مردم‌شناسی با آداب و رسوم بومی شهرستان آشنا شدند و مرحله دوم کارگاه تخصصی نقش اقامتگاه‌های بومگردی نیز در یکی از خانه‌های بومگردی شهر اسلامیه برگزار شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ