واکسیناسیون اهداکنندگان خون علیه هپاتیت B: گامی مؤثر در ریشه‌کنی بیماری

اقتصاد ایران: سازمان انتقال خون ایران از آغاز دومین دوره واکسیناسیون اهداکنندگان خون علیه هپاتیت B خبر داد. این برنامه با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به منظور تأمین سلامت عمومی و ریشه‌کنی هپاتیت B، به ویژه در اهداکنندگان خون متولد پیش از سال ۱۳۶۸ طراحی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر سید محمدرضا شاه احمد قاسمی، سرپرست دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان خون، با تأکید بر اهمیت این طرح گفت: "برای دستیابی به هدف ریشه‌کنی هپاتیت B، دولت‌ها و جوامع باید به‌طور جدی اقدام کنند. سازمان جهانی بهداشت هدف صفر ریسک هپاتیت را برای سال ۲۰۳۰ تعیین کرده است و ما باید به این هدف نزدیک شویم."

این طرح شامل افرادی است که متولد پیش از سال ۱۳۶۸ هستند و سابقه اهدای خون دارند. این افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز اهدای خون، معرفی‌نامه‌ای دریافت کنند و سپس به مراکز واکسیناسیون مربوطه مراجعه کنند. این اقدام به دنبال موفقیت طرح اولیه که بین سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸ اجرا شد، صورت می‌گیرد. در آن زمان، ۲۰۱ هزار و ۴۷۴ مرد و ۴۷ هزار و ۷۸۵ زن واکسینه شدند.

واکسن هپاتیت B به‌طور معمول در سه نوبت تزریق می‌شود و پس از دریافت دوز سوم، فرد در برابر این بیماری مصون می‌گردد. با اجرای این برنامه، امید می‌رود که گام‌های مؤثری در راستای کاهش شیوع هپاتیت B و بهبود وضعیت سلامت عمومی کشور برداشته شود.

با توجه به خطرات هپاتیت B و تأثیر آن بر سلامت جامعه، این واکسیناسیون نه تنها به نفع اهداکنندگان خون بلکه به‌طور کلی به بهبود کیفیت زندگی در جامعه کمک خواهد کرد. انتظار می‌رود با ادامه این اقدامات، ایران به یکی از کشورهای پیشرو در مبارزه با بیماری‌های ویروسی تبدیل شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ