کشف بیش از یک هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان جرایم اقتصادی در کرمان

اقتصاد ایران: کرمان_رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال جاری ۴۲ پرونده به ارزش بیش از یک هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان در حوزه مفاسد اقتصادی به مراجع قضائی کرمان ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، صبح یکشنبه در بازدید از مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی کرمان گفت: در سال جاری ۴۲ پرونده به ارزش بالغ بر یک هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان در حوزه مفاسد اقتصادی از سوی پلیس امنیت اقتصادی استان تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده که در مجموع ۹۹ متهم در این زمینه شناسایی و دستگیر شده اند.

وی با اشاره به قاطعیت دستگاه قضائی در برخورد با جرایم و مفاسد اقتصادی، تصریح کرد: بخش عمده پرونده‌های تشکیل شده در پلیس امنیت اقتصادی مربوط به فرار مالیاتی، تبانی در معاملات دولتی، رشائ و ارتشاء، اختلاس، رباخواری، تسهیلات غیرمجاز بانکی، اخلال در نظام اقتصادی، تعدی، پولشوئی و زمین خواری بوده است.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از تخلفات و جرایم مدیران و مردم در حوزه‌های اقتصادی ناشی از پایین بودن آگاهی آنان است؛ چرا که هر فرد با اطلاع دقیق از حوزه مسئولیت‌های قانونی خود و نیز اطلاع از روند قانونی انجام معاملات و اقدامات اقتصادی می‌تواند از ارتکاب جرایم توسط خود و دیگران پیشگیری نماید.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بر ارتقای آگاهی‌های حقوقی و قضائی مردم تاکید و خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته‌های تخصصی با مشارکت دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دستگاه قضائی به منظور ارتقای آگاهی‌های مدیران می‌تواند زمینه بروز بسیاری از مفاسد و جرایم اقتصادی را برطرف کرده و از این مسیر زمینه تداوم فعالیت قانونمند مدیران فراهم گردد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضائی ضمن انجام رسالت و مسئولیت خود در برخورد با جرایم و مفاسد اقتصادی به حوزه پیشگیری از وقوع جرم نیز توجه ویژه ای دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اطلاع رسانی درباره پرونده‌های مربوط به مفاسد اقتصادی در حوزه‌های مختلف بر اساس چارچوب‌های قانونی و پس از قطعیت احکام انجام خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ