صدور بیمه نامه سلامت رایگان برای ۹۰۰ هزار نفر در کردستان

اقتصاد ایران: سنندج-مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: برای ۹۰۰ هزار نفر در کردستان بیمه نامه درمان به صورت رایگان صادر می‌شود.

انور اسماعیلی در گفت‌وگوبا خبرنگار مهر اظهار کرد: یک میلیون و ۱۵۰ هزار بیمه شده در استان کردستان وجود دارد که ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود و با هزار و ۱۱۴ مرکز طرف قرارداد هستیم که ۹۸ درصد مراکز استان را شامل می‌شود.

وی افزود: در طول سه سال گذشته بیمه سلامت را در سه محور توسعه دادیم که محور پوشش افراد در کل کشور و به تبع در استان کردستان به این صورت که اگر کسی دارای بیمه درمان نباشد بیمه سلامت آنها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اذعان کرد: در حال حاضر طبق قانون پنج دهک اقتصادی کردستان، ۵۰ درصد جمعیت بیمه شدگان جزو این پنج دهک اول جامعه هستند و برای ۹۰۰ هزار نفر در کردستان بیمه نامه درمان به صورت رایگان صادر می‌شود.

اسماعیلی اضافه کرد: کسانیکه بیمه ندارند می‌توانند به سامانه بیمه نامه مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جزو دهک شش به بالا باشند بین ۵۰ تا ۸۰ درصد مشمول بیمه نامه می‌شوند و فقط افرادی که جزو دهک دهم باشند باید بیمه نامه کامل را دریافت کنند که در سال‌جاری این مبلغ حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اذعان کرد: بیمه نامه برای یکسال صادر می‌شود و هیچ سقفی ندارد و در تمام ۵۴ هزار مرکز طرف قرارداد کشور می‌تواند خدمات دریافت کند.

اسماعیلی تصریح کرد: طبق قانون نباید هیچ ایرانی بدون بیمه نامه داشته باشیم و افراد با شماره گیری ستاره ۱۶۶۶ مربع و ورود کد ملی می‌توانند از استعلام بیمه نامه خود مطلع شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ