روشنگری و هدایتگری نسل جوان از مهمترین رسالت‌های روحانیون است

اقتصاد ایران: مشهد- تولیت آستان قدس رضوی روشنگری و هدایتگری نسل جوان را از مهمترین رسالت‌های طلاب و روحانیون دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله احمد مروی در بازدید از حوزه علمیه امام محمد باقر (ع) در جمع طلاب این مدرسه علمیه با تأکید بر اینکه طلبگی شغل نیست، بلکه یک رسالت است؛ اظهار کرد: از با ارزش ترین و مهم‌ترین کارها، هدایت جامعه بوده، هیچ کاری از این بالاتر و بهتر نیست و طلبگی در حقیقت استمرار رسالت انبیا و اولیا الله است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به شهادت علمای بزرگ تشیع در طول تاریخ برای حفظ اسلام و آموزه اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، خاطرنشان کرد: معارف دین آسان به دست ما نرسیده است، بسیاری از علمای بزرگ به زندان رفتند و شهید شدند تا این معارف امروز به دست ما برسد؛ خون پاک فراوانی برای حفظ این احکام بر زمین ریخته شده است.

وی گفت: امروز روشنگری و هدایت نسل جوان یکی از مهمترین رسالت‌های طلاب و روحانیت است؛ روحانیون باید روش‌ها و راه‌های ارتباط با نسل جوان را فراگیرند و با جوانان ارتباط برقرار کنند؛ عمده جوانان حتی همان‌ها که ظاهری متفاوت دارند؛ ضد دین نیستند.

مروی افزود: روش شناسی و راه‌های تعامل و ارتباط با مردم به ویژه نسل جوان نیاز به آموزش دارد و طلاب باید این فنون را در دوران طلبگی بیاموزند و به آن مجهز شوند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: روحانی باید سیاسی و نسبت به مسائل روز جامعه آشنایی داشته باشد تا بتواند به درستی نقش هدایتگری خود را ایفا کند و برای انجام این مهم باید به علم و دانش مجهز بوده و با مطالعه عمیق قدرت تحلیل به دست آورد.

وی گفت: امام خمینی رضوان الله و رهبری معظم انقلاب بهترین معیار و شاخص هستند؛ لذا طلاب باید در چهارچوب امام و ولایت فقیه گام بردارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ