تئاتر ابزاری برای انتقال پیام‌های اجتماعی است

اقتصاد ایران: ایلام-جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: تئاتر ابزاری برای انتقال پیام‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قدرت الله ریمیان جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام ظهر دوشنبه ر اختتامیه مرحله استانی پانزدهمین جشنواره مرحله استانی سراسری تئاتر بسیج ایلام (سودای عشق) که در سالن سینما فرهنگ مجتمع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: شهادت شهید سنوار حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اوج مظلومیت غزه و فلسطین را نشان داد، مرد میدان بودن را به تصویر کشید، ایمان به وعده خداوند و ایمان به هدف در عمل به تصویر کشید و با شهادتش خون تازه‌ای در رگ‌های مقاومت جریان پیدا کرد که شکست دشمن را به ما نوید می‌دهد.

سردار کریمیان ادامه داد: با مرور جریان غزه و لبنان بیشتر به تناقض. های آشکار می‌رسیم. نسل کشی‌های بی‌شرمانه را می‌بینم، انگار که جان انسان‌ها با همدیگر تفاوت دارند و نوزادانی را تاریخ به ثبت رساند که فاصله تولد و شهادت آنها نه یک روز بلکه فقط چند ساعت بود.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) اظهار کرد: هنر و هنرمندان رسالت دارند، حتی اگر هنر آفرینی برای سرگرمی باشد باز دارای هدف و رسالت است چرا که به تعبیری هنرمندان فرزندان زمانه خود هستند و اگر هنرمندی از اطراف و زمانه خودش نگوید نمی‌توان واژه هنرمند برای او به کار برد.

وی با اشاره به اثربخشی بالای زبان هنر سخن تصریح کرد: به شرط اینکه هم پیام را خوب انتخاب کرده باشیم و هم پیام را خوب انتقال بدهیم، هنر بهترین راه برای انتقال پیام است.

سردار کریمیان در ادامه اظهار کرد: هنرمندان به دلیل اینکه می‌توانند مرجع باشند و هنرشان موهبت و ودیعه الهی است، خوب بودنشان ثواب مضاعف و بد بودنشان گناه مضاعف را به دنبال دارد، پس باید تلاش کرد هنر باعث اعتلای همه جانبه هنرمند باشد.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه هنر در دست نظام استکبار، وسیله‌ای است برای مقاصد شوم خود و امروزه در سراسر جهان قربانیان نوجوان و جوان جوامع، محصول هنر لجام گسیخته غرب و اروپا هستند.

وی اضافه کرد: افزایش خشونت، عادی‌سازی گناه، سرد شدن کانون‌های گرم خانواده‌ها و تسخیر اذهان به شیوه‌ای که جامعه جهانی آن‌طوری فکر کنند که نظام استکبار می‌خواهد، همگی ره‌آورد هنر خارج از هر نوع تعهد در غربی است.

سردار کریمیان افزود: هنرمند متعهد باید خود را در قبال جامعه مسئول بداند، با تولید آثار فاخر تبعات جنگ همه‌جانبه دشمن را خنثی و امروز را مطابق با فرهنگ ناب ایرانی اسلامی بسازد و حتی برای چشم انداز آینده برنامه داشته باشد.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) تأکید کرد: زاویه دید یک کارگردان و یک هنرمند باید به شکلی باشد که در انتخاب مسائل و مشکلات جامعه به عنوان موضوع اصلی آفرینش هنری به اشتباه نیفتیم چراکه مهمترین بخش از کار برای محتوا سازی تولید اثر فاخر است.

وی تصریح کرد: یک هنرمند علاوه بر ایمانی که به کار دارد باید دارای چارچوب نظری باشد به شیوه‌ای که اگر اثر یک کارگردان را دیدیم از نوع نگاه و چارچوب نظری نهفته در آن اثر، بدون ذکر خالق آن اثر به نام و نشان او برسیم.

سردار کریمیان بیان کرد: تئاتر دنیایی از معنی است، روح و حس زندگی دارد. خلاقیت در آن موج می‌زند. در تئاتر گاهاً نقش‌ها بر بازیگر نقش، اثر گذار است.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) در پایان بیان داشت: در نمایش باید به نقطه شروع، اوج و فرود توجه ویژه داشت واین برای بیننده و کسی که می‌خواهد با موضوع ارتباط برقرار کند بسیار اهمیت دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ