جشنواره ملی مردمی سفال و سمنوی سنتی شهرضا برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: اصفهان - شهردار شهرضا گفت: جشنواره ملی مردمی سفال و سمنوی سنتی شهرضا بهمن ماه در شهرضا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید شهبازی بعداز ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره ملی مردمی سفال و سمنوی سنتی شهرضا بهمن ماه در شهرضا برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره به مناسبت یکصد سالگی شهرداری شهرضا، از ۲۰ تا ۲۶ بهمن ماه امسال همزمان با دهه مبارک فجر و ولادت امام زمان (عج) در فضایی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع در کارخانه تاریخی نوین شهرضا برگزار می‌شود.

شهردار شهرضا با اشاره به اینکه جشنواره ملی مردمی سفال و سمنوی سنتی شهرضا در سه بخش کارگاهی، نمایشگاهی و برنامه‌های زنده برنامه ریزی شده است، گفت: حضور اساتید شهرهای صاحب نام کشور و خارج از کشور در حوزه‌های سفال و سمنو از مزیت‌های آن است.

وی هدف از برگزاری جشنواره را ایجاد همدلی و نشاط اجتماعی، معرفی سفال شهرضا و تبیین عنوان شهر ملی سفال، آگاهی بخشی به مردم درباره ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهرضا و ایجاد خودباوری و افتخار به یک قرن مدنیت و شهرنشینی در شهرضا برشمرد.

شهردار شهرضا گفت: در این جشنواره بیش از ۱۰۰ نفر از اساتید پخت سمنوی سنتی شهرضا کار طبخ ۳۰ پاتیل سمنوی سنتی شهرضا را بر عهده دارند.

شهبازی بیان داشت: بیش از ۱۵۰ نفر از اساتید سفالگر نیز در حوزه سفال حضور دارند.

وی افزود: کار فراخوان مردمی جهت برگزاری جشنواره انجام شده و تا کنون بیش از ۳۰۰ نفر از نیروهای مردمی اعلام آمادگی کرده اند.

شهردار شهرضا تعداد عوامل اجرایی پیش بینی شده این جشنواره را بیش از ۴۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: این افراد از هنرمندان، پیشکسوتان و عموم مردم شهرضا خواهند بود.

شهبازی با اشاره به فراخوان عمومی و سراسری جشنواره افزود: تمام افرادی که تمایل دارند در این جشنواره در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری ایفای نقش نمایند می‌توانند به دبیرخانه جشنواره واقع در کارخانه تاریخی نوین مراجعه کنند.

وی همچنین از عموم هموطنان برای حضور در این جشنواره دعوت کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ