تکمیل ۲۸ پرونده خسارت حیات وحش به مزارع در اردبیل

اقتصاد ایران: اردبیل- معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی استان اردبیل گفت: ۲۸ پرونده خسارت حیات وحش به مزارع، زنبورداران و دام‌های اعلی در سال زراعی گذشته در استان اردبیل تکمیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین جمشیدی با اشاره به اینکه به علت توسعه صنعتی، شهرنشینی و مزارع کشاورزی معمولاً میان حیات وحش و انسان تعارض ایجاد می‌شود، اظهار کرد: با توسعه این فعالیت‌ها، انسان‌ها به زیستگاه حیات وحش نزدیک شده و از این رو حیوانات وحشی گاهی وارد مزارع شده و یا اقدام به شکار گونه‌های اهلی می‌کنند که در این شرایط به دامدار یا کشاورز خسارت وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیمه حیات وحش برای نخستین‌بار در تاریخ محیط زیست کشور و به ابتکار صندوق ملی محیط زیست ایجاد شده است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی حفاظت از حیات وحش، برای جبران خسارت جوامع محلی و حفظ جان حیوانات وحشی، اقدام به بیمه برخی از گونه‌های حمایت شده و آسیب‌رسان حیات وحش کرده است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان اردبیل ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق ملی محیط‌زیست و بانک کشاورزی منعقد شده تا خساراتی را که گونه‌های جانوری در معرض انقراض به دامداران و کشاورزان وارد کرده‌اند پرداخت شود.

جمشیدی تصریح کرد: علاوه بر گونه‌های سیاه گوش، کفتار، زنگوله بال گونه‌های حمایت شده پلنگ ایرانی و خرس قهوه‌ای که بیشترین خسارت را در این استان وارد می‌کنند نیز تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته ۲۸ پرونده خسارت حیات وحش به مزارع، زنبورداران و دام‌های اهلی، بررسی و تکمیل شده و مبلغی به میزان سه و نیم میلیارد ریال، جهت پرداخت به سازمان ارسال شده که تمام خسارات در این زمینه پرداخت شده است.

جمشیدی در توضیح فرایند پرداخت بیمه خسارت گفت: خسارت‌دیدگان می‌توانند برای ثبت خسارت وارده به نزدیک‌ترین واحد محیط زیست مراجعه کرده و پس از کارشناسی و بررسی شواهد، خسارت پرداخت خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ