محور شیراز - مرودشت پرترددترین جاده فارس در سال جاری

اقتصاد ایران: شیراز-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت:در ۶ ماه نخست سال جاری، محورهای شیراز - مرودشت و کمربندی پل فسا- شیراز (جنوب -شمال) بیشترین میانگین تردد روزانه را داشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان فارس، محسن عمادی در شورای معاونین راهداری فارس تأکید بر اینکه اردیبهشت‌ماه امسال پرترددترین ماه سال بود، گفت: بر اساس تحلیل سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، در ۶ ماه سال جاری به طور میانگین در هر روز، حدود ۵۹ هزار وسیله نقلیه در محور شیراز مرودشت و بالعکس تردد کردند که بالاترین ثبت ترافیک در ساعت اوج تردد ساعت ۷ تا ۸ صبح یکم اردیبهشت‌ماه ۵۶۱۷ خودرو در یک ساعت بوده است.

وی با تأکید بر اینکه اردیبهشت‌ماه اوج تردد خودروهای سنگین در فارس بود، ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال جاری بر اساس سامانه‌های ترددشمار خودورهای سنگین در محورهای فارس که سهمی بیش از ۱۲ درصد کل تردد را دارد، محورهای کوار شیراز و پل فسا شیراز، بالاترین تردد خودروهای سنگین را ثبت کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۹ میلیون و ۳۸۷ هزار تردد در مبادی ورودی و ۹ میلیون و ۵۳۰ هزار تردد در مبادی خروجی استان ثبت شده است که بیشترین میزان تردد ورودی در محور برازجان کازرون و کمترین ورودی متعلق به محور یاسوج اقلید و همچنین بیشترین میزان خروج وسایل نقلیه در مسیر کازرون برازجان ثبت شد.

عمادی با اشاره به تردد ثبت شده در ورودی و خروجی شیراز گفت: ۴ میلیون و ۵۶۰ هزار تردد در ورودی شیراز و ۴ میلیون و ۶۳۵ هزار تردد در خروجی شیراز در شهریورماه سال جاری ثبت شده است.

یک میلیون و ۳۷۹ هزار تخلف سرعت در راه‌های مواصلاتی فارس ثبت شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به سامانه‌های توزین حین حرکت در راه‌های مواصلاتی استان گفت: بیش از یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۸۷۵ پلاک خودرو سنگین رؤیت شده که از این تعداد ۳۹۰ هزار و ۲۴۰ خودرو حامل بار بوده است و ۸۴ هزار و ۶۲۶ خودرو تخلف اضافه وزن بار داشته‌اند و ۱۱ هزار و ۴۲۲ خودرو بیش از ۱۰ درصد میزان مجاز، تخلف اضافه وزن داشته‌اند.

وی با اشاره به گزارش سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور استان ادامه داد: تعداد یک میلیون و ۳۷۹ هزار تخلف سرعت در راه‌ای مواصلاتی فارس ثبت شده است که محورهای کمربندی شیراز، مرودشت شیراز و محور آباده ایزدخواست، بیشترین تخلفات سرعت ثبت شده را داشته‌اند.

عمادی افزود: یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۵۵۹ تخلف سرعت تا ۳۰ کیلومتر بر ساعت (نسبت به سرعت مجاز) و ۲۷ هزار و ۵۵۰ تخلف سرعت ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت (نسبت به سرعت مجاز) و ۵ هزار ۹۱۵ تخلف سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت (نسبت به سرعت مجاز) توسط سامانه‌های هوشمند تخلف سرعت ثبت شدند.

وی گفت: بیشترین درصد سرعت غیرمجاز به کل تردد محور در مسیرهای اوز خنج، دارالمیزان گله‌دار و گله‌دار دارالمیزان و خنج اوز بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز در ۶ ماهه نخست سال جاری را ثبت کردند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در خصوص تخلف سرعت غیرمجاز در ۱۱ ماهه نخست سال جاری، تصریح کرد: تعداد تخلفات سرعت دریافتی پلیس، یک میلیون و ۲۳۱ هزار خودرو بود که از این تعداد ۷۳۹ هزار تخلف سرعت لحظه‌ای و ۴۹۲ هزار تخلف سرعت متوسط مابین سامانه‌های هوشمند است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ