در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

اقتصاد ایران: رضا اسماعیلی، مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان کشور با انتشار شعر و متنی مقام شهید اسطوره مقاومت، شهید یحیی سنوار را گرامی داشت.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا اسماعیلی، مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان کشور در پی شهادت قهرمانانه ابو ابراهیم؛ یحیی سنوار با انتشار شعر و متنی مقام این شهید بزرگوار را گرامیداشت.

متن این پیام بدین شرح است:

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند
روبه صفتان زشت خو را نکشند
گر عاشق صادقی ز مُردن مهراس
مُردار بُود هر آنکه او را نکشند

شهید سعید؛ «یحیی سنوار»، مجاهد، نویسنده، رُمان‌نویس و مترجم فلسطینی که به راستی و درستی اسوه مقاومت و پایمردی بود، بعد از سال‌ها مبارزه و اسارت به فیض شهادت نائل شد و سر بر آستان جانان نهاد.
سنوار علاوه بر فرماندهی حماس و فعالیت‌های سیاسی، نویسنده و مترجمی دردآشنا و توانا نیز بود که در سال‌های اسارتش در زندان، رُمان «خار و میخک» را به زبان عبری نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد که در فرصتی دیگر باید به آن پرداخت.
شهید سنوار که نام بلندش تا ابد در صحیفه‌ی پایداری و مقاومت خواهد درخشید، نمونه‌‌ی برجسته‌ای از دانش‌آموختگان مکتب اسلام ناب محمدی(ص) بود که عمر بابرکت خود را به مجاهدت در راه خدا و مبارزه برای آزادی قدس شریف گذراند.

مجاهد نستوه و آزاده‌ای که با توکل بر خدا و اراده‌ای پولادین، به مصاف دجال زمانه - اسرائیل غاصب - رفت و از عرصه‌ این نبرد سربلند بیرون آمد. آن شهید سعید با شهادت، عمر جاودان یافت و در جان ملت فلسطین تکثیر شد. امروز نوجوانان و جوانان آزادی‌خواه فلسطینی با افتخار خود را فرزند آن اسوه‌ مقاومت می‌دانند و برای ادامه‌ی راه و در اهتزاز نگاه داشتن پرچمش، استوار و ثابت‌قدم ایستاده‌اند.

با تبریک و تسلیت شهادت آن مجاهد نستوه، به ارواح طیبه‌ی شهیدان راه آزادی قدس سلام و درود می‌فرستیم. شهیدان راست قامتی که زندگی شرافتمندانه را در پناه مرگ شرافتمندانه یافتند و مایه‌ سربلندی انسان و احیای کرامت‌های انسانی شدند.

نامش گرامی و راهش پر رهرو باد

 

اسماعیلی همچنین در شعری که برای انتشار در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده شده است، در این‌باره سرود: 

یحیی جان!

تو زنده ای

امروز

نامت را صدا زدم

و یک فلسطین گفت:

حاضر!

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ