«شخصیت‌های مانا»ی جدید در راه کتابفروشی‌ها

اقتصاد ایران: دبیر گروه پژوهشی «شخصیت‌های مانا» از آماده‌سازی مجلدات جدید این مجموعه با پرداختن به زندگی شخصیت‌هایی چون حسین بهزاد، باستانی پاریزی و آیینه‌وند خبر داد.

- اخبار فرهنگی -

محمد قبادی، دبیر گروه پژوهشی «شخصیت‌های مانا»، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از انتشار آثار جدید این مجموعه خبر داد و گفت: جدیدترین کتاب‌های مجموعه «شخصیت‌های مانا» هفته گذشته به انتشارات سوره مهر سپرده شده و قرار است در آینده نزدیک منتظر شود. از جمله این آثار ، کتاب مربوط به حسین بهزاد، نقاش و استاد مینیاتور، است که به قلم علی تقوی نوشته شده و به زندگی این نقاش نامدار ایرانی می‌پردازد.

وی ادامه داد: کتاب دیگر مربوط به حسنعلی خان معروف به امیر نظام گروسی، از صاحب‌منصبان خوش‌نام دوره قاجار است که به قلم محمد مریوانی نوشته شده است.

دبیر گروه پژوهشی «شخصیت‌های مانا» در ادامه به آثار در دست اقدام اشاره و اضافه کرد: چهل و یکمین و چهل و دومین اثر از این مجموعه نیز در دست اقدام است که از این جمله می‌توان به کار مربوط به غلامحسین مصاحب، ریاضی‌دان و دانشنامه‌نویس ایرانی و مؤلف « دائرةالمعارف فارسی» و مرحوم ابراهیم باستانی پاریزی، تاریخ‌دان و نویسنده اشاره کرد. کار نگارش و ویراستاری این دو اثر به اتمام رسیده و در مرحله صفحه‌بندی قرار دارند. 

قبادی همچنین از آماده‌سازی کتاب‌های مربوط به دیگر «شخصیت‌های مانا» از جمله مرحوم صادق آیینه‌وند پژوهشگر و استاد تاریخ اسلام، زنده‌یاد ابوالقاسم گرجی استاد ممتاز دانشگاه تهران در حوزه حقوق و حسین عظیمی، اقتصاددان، خبر داد. 

بخش دیگر صحبت‌های قبادی به نحوه انتخاب نویسندگان مجموعه «شخصیت‌های مانا» اختصاص داشت. وی در این‌باره گفت: نویسندگان به اقتضای تخصص و علاقه‌مندی آنها انتخاب می‌شوند. اینطور نیست که هرکسی بیاید و اظهار تمایل برای نگارش اثری کند، کار به او سپرده شود. نویسنده مجموعه «شخصیت‌های مانا» عموماً از میان نویسندگانی انتخاب می‌شوند که هم دستی در حوزه ادبیات داشته باشد و هم تخصص لازم در آن رشته به خصوص را. به عنوان نمونه، کار مربوط به مرحوم عظیمی را که اقتصاددان بودند، به نویسنده‌ای سپرده شده که در حوزه اقتصاد نیز تخصص دارد. 

وی با تأکید بر اینکه در این سال‌ها تلاش شده که برای همه کارها، یک کارشناس انتخاب نشود، افزود: این نوع آثار باید به‌گونه‌ای نوشته شوند که خواننده جوان را به مطالعه ترغیب کنند. 

مجتبی مینوی، فخرالدین حجازی و خلیل عمرانی از دیگر «شخصیت‌های مانا»یی هستند که در شش ماه گذشته روانه بازار نشر شده‌اند. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ