بیمارستان‌ها باید برای زلزله ۹ ریشتری مقاوم‌سازی شوند

اقتصاد ایران: بر اساس دستورالعمل‌های مدیریت بحران، بیمارستان‌ها و مراکز خدمات عمومی باید در برابر زلزله‌های تا ۹ ریشتر مقاوم‌سازی شوند. این اقدام به دلیل حوادث ناگواری که در بیمارستان‌ها رخ داده، از جمله آتش‌سوزی‌ها و انفجارها، ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، بنا به گفته مسئولان، حوادثی مانند آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی و انفجار سیلندر گاز در کلینیک سینا اطهر، ضرورت مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها را بیش از پیش نمایان کرده است. مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران، تأکید کرد که از ۱۱ بیمارستان موجود در لیست ۱۲۹ ساختمان ناایمن تهران، تنها ۵ بیمارستان به اقدامات ایمن‌سازی پرداخته‌اند.

سعید کریمی، معاون سابق درمان وزارت بهداشت، اعلام کرد که برای ایمن‌سازی بیمارستان‌ها به حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. اما متأسفانه هیچ بودجه مشخصی برای این کار در نظر گرفته نشده است. وی از وزارت بهداشت خواسته که این اعتبار را تأمین کند و بر لزوم اقدام فوری تأکید کرد.

طبق گفته کامران عبدولی، معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران، ۶ بیمارستان در شرایط بحرانی قرار دارند و باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای ایمن‌سازی در آن‌ها انجام شود. عبدولی همچنین از آغاز فازبندی ایمن‌سازی خبر داد که شامل اصلاح سیم‌کشی‌ها و نصب سیستم‌های اعلام حریق است.

سوده نجفی، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران، تأکید کرد که وزارت بهداشت باید به منظور ایمن‌سازی ساختمان‌های بیمارستان‌ها اقدامات لازم را انجام دهد و از شورای شهر برای حل مشکلات و تأمین اعتبار همکاری کند.

با توجه به خطرات طبیعی و حوادثی که ممکن است بیمارستان‌ها را تهدید کند، همکاری مؤثر بین وزارت بهداشت، سازمان آتش‌نشانی و شورای شهر تهران ضروری است تا ایمنی بیماران و کادر درمان در شرایط بحرانی تضمین شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ