حماس: طرح ژنرال‌ها در غزه در راستای آوارگی ملت فلسطین است

اقتصاد ایران: جنبش حماس با اشاره به اینکه طرح موسوم به ژنرال‌های ارتش صهیونیستی در شمال نوار غزه، علنا به معنای نسل‌کشی مردم فلسطین در این منطقه است، سکوت مشکوک بین‌المللی در قبال این جنایات را به معنای مشارکت در آن دانسته و خواستار توقف این روند شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش حماس در بیانیه جدید خود در واکنش به جنایات وحشیانه‌ای که صهیونیست‌ها از بیش از دو هفته قبل در شمال نوار غزه، برای اجرای طرح موسوم به طرح ژنرال‌ها به راه انداخته‌اند، ضمن محکوم کردن سکوت بین‌المللی در قبال این جنایات اشغالگران، از جامعه جهانی خواست برای توقف کشتار مردم فلسطین در شمال نوار غزه اقدام فوری انجام دهد.

حماس در این بیانیه خود اعلام کرد: سکوت مشکوک بین‌المللی در برابر اجرای طرح موسوم به ژنرال‌های ارتش اشغالگر در شمال نوار غزه، به معنای مشارکت واقعی در این جنایات بوده و جامعه بین‌المللی باید برای توقف این کشتارهای خونین علیه مردم ما در شمال نوار غزه اقدام فوری انجام دهد.

این جنبش افزود طرح ژنرال‌ها که رژیم اشغالگر و ارتش آن در حال تلاش برای اجرای آن در شمال نوار غزه هستند، یک دستورالعمل تمام عیار برای نسل کشی و فرآیند جنایتکارانه آوارگی اجباری تحت پاکسازی نژادی، قتل عام و قحطی است.

حماس تاکید کرد: سکوت جامعه بین‌المللی در برابر تداوم این جنایات وحشتناک، علامت سوال‌های بزرگی ایجاد می‌کند، با این عنوان که جامعه جهانی با رژیم اشغالگر در این جنایات ضد بشری علیه غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان، زنان و سالمندان همدست است. نیروهای اشغالگر از 21 روز قبل، از ورود هرگونه امکانات امدادی از جمله غذا، دارو و سوخت به اردوگاه جبالیا و کل شمال نوار غزه جلوگیری کرده‌اند و شبکه‌های آب و چاه‌ها را هدف قرار داده و تخریب کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: همزمان با بمباران‌های مستمر و وحشیانه ارتش اشغالگر در محله‌ها و مناطق پرجمعیت شمال نوار غزه، ارتباط این منطقه با جهان خارج قطع شده است. جامعه بین‌المللی باید این چرخه ننگین سکوت و انفعال را بشکند، موضع روشنی در قبال این جنایات شنیع اتخاذ کند، اقداماتی برای توقف این جنایات انجام دهد و عاملان آن را به خاطر جنایت علیه بشریت بازخواست و مجازات کند.

حماس همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا ابزارهای حفاظتی تضمین شده توسط قوانین بین‌المللی را برای مردم فلسطین فعال کند.

ارتش رژیم اشغالگر از بیش از 2 هفته قبل در راستای اجرای طرح موسم به طرح «ژنرال‌ها» برای آوارگی و قتل‌عام مردم شمال غزه، یک حمله نظامی وحشیانه با انواع سلاح‌های مرگبار از جمله ربات‌های انفجاری علیه این منطقه آغاز کرده و از آن زمان تاکنون اجازه ورود هیچ‌گونه آب و مواد غذایی را به شمال غزه نداده است.

بامداد دیروز تنها طی چند ساعت حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به محله‌های مسکونی در بیت لاهیا در شمال نوار غزه 73 نفر به شهادت رسیدند.

در همین زمینه، منابع پزشکی اعلام کردند که قتل عام‌های دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان بی دفاع در شمال غزه، به وحشیانه‌ترین شکل ممکن ادامه دارد و برخی از اجسادی که وارد بیمارستان می‌شوند تکه تکه شده‌اند. نظامیان رژیم اشغالگر از رسیدن تیم‌های پزشکی و دفاع مدنی به شهدا و مجروحان جلوگیری می‌کنند.

یک منبع امنیتی فلسطینی گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی ربات‌های بمب‌گذاری شده را در چندین منطقه مسکونی در اردوگاه جبالیا منفجر کرد که منجر به ویرانی گسترده و تلفات جانی بی شمار شد. ارتش اشغالگر با قرار دادن بشکه‌های انفجاری در مناطق پرجمعیت در ساعات شب و یا بمباران از طریق جنگنده‌ها و پهپادها در ساعات صبح، در تلاش است تا اردوگاه جبالیا را به شکل بی‌سابقه‌ای نابود کند و از بین ببرد.

اسماعیل الثوابته، مدیرکل دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه هم در این زمینه گزارش داد: ارتش دشمن صهیونیستی از ربات‌های انفجاری و بشکه‌های انفجاری به عنوان بخشی از ابزارهای وحشیانه خود برای نسل کشی علیه مردم غزه استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ