درمان جدید آلزایمر: داروی ضد تشنج می‌تواند اختلالات شناختی را بهبود بخشد

اقتصاد ایران: محققان دانشگاه جان هاپکینز مریلند با بررسی یک داروی تحقیقاتی به نام AGB۱۰۱، به نتایج امیدبخشی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد این دارو می‌تواند به کُند کردن پیشرفت بیماری آلزایمر در افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که اختلال شناختی خفیف ممکن است اولین علامت بیماری آلزایمر باشد. در این راستا، محققان دانشگاه جان هاپکینز در حال مطالعه تأثیر یک داروی ضد تشنج بر پیشرفت این بیماری هستند. یافته‌ها نشان می‌دهد که AGB۱۰۱ می‌تواند از پیشرفت آتروفی مغز جلوگیری کند و به بهبود عملکرد شناختی بیماران کمک کند.

طبق آمار، حدود یک سوم از افرادی که به اختلال شناختی خفیف مبتلا هستند، در عرض ۵ سال به زوال عقل دچار می‌شوند. دکتر «میشلا گالاگر»، محقق ارشد این مطالعه، تأکید می‌کند که بیماران مبتلا به این اختلال معمولاً علائمی نظیر بیش‌فعالی در ناحیه هیپوکامپ، ساختاری کلیدی برای حافظه، را نشان می‌دهند. این بیش‌فعالی می‌تواند به اختلال حافظه و پیشرفت بیماری کمک کند.

این مطالعه فاز ۲b از کارآزمایی بالینی HOPE۴MCI، شامل ۱۶۴ فرد مبتلا به بیماری آلزایمر است. در این تحقیق، تأثیر AGB۱۰۱ بر روی اختلالات شناختی خفیف ارزیابی شد. نتایج نشان می‌دهد که بیماران غیر حامل ژن ApoE-۴ که تحت درمان با AGB۱۰۱ قرار گرفتند، در مقایسه با گروه کنترل، ۴۰ درصد کاهش پیشرفت زوال عقل را در مدت ۱۸ ماه نشان دادند.

گالاگر بیان می‌کند: «این یافته‌ها نشان‌دهنده حفظ عملکرد شناختی و روزانه بیماران در این دوره است.» کاهش سرعت پیشرفت بیماری به بیماران این امکان را می‌دهد که زندگی مستقل خود را حفظ کنند و نیاز به مراقبت در منزل را کاهش دهند. همچنین، AGB۱۰۱ به طور قابل توجهی آتروفی قشر انتورینال مغز را در بیماران غیر حامل ApoE-۴ کاهش می‌دهد، که این ناحیه در حافظه و درک زمان نقش کلیدی دارد.

نتایج این تحقیق می‌تواند راه‌گشای درمان‌های جدید برای آلزایمر باشد و به محققان و پزشکان کمک کند تا استراتژی‌های مؤثرتری برای مدیریت اختلالات شناختی خفیف ارائه دهند. این یافته‌ها امیدهای جدیدی برای بیماران و خانواده‌های آنان ایجاد می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ