چاپ مجموعه نکات یک مشاور تندرستی برای داشتن زندگی سالم

اقتصاد ایران: کتاب «۱۰۰ را هدف بگیر؛ راهنمایی جامع برای زندگی سالم» نوشته لیز جوزفزبرگ با ترجمه ژاله فراهانی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «۱۰۰ را هدف بگیر؛ راهنمایی جامع برای زندگی سالم» نوشته لیز جوزفزبرگ به‌تازگی با ترجمه ژاله فراهانی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال ۲۰۱۷ توسط انتشارات بِن‌بِلّا بوک منتشر شده است.

لیز جوزفزبرگ نویسنده این‌کتاب، مربی سلامت، تندرستی و کاهش وزن است که یک‌شرکت مشاوره تخصصی تندرستی را با عنوان ویت واچرز تاسیس کرده و در زمینه کاهش وزن چهره‌های سینمایی و هنری کمک‌های قابل توجهی کرده است. او به‌جز کتاب پیش‌رو، «کتاب جیبی موفقیت» و «اثر انگشت خود را بیاب» را هم در کارنامه دارد.

دیدگاه‌های لیز جوزفزبرگ برگرفته از موفقیت خودش در زمینه کاهش وزن است و برای جذب جدیدترین اطلاعات، فناوری و دانش تلاش می‌کند. او به شرکت‌های مختلف در جهان مشاوره می‌دهد.

کتاب «۱۰۰ را هدف بگیر» مقدمه‌ای به‌قلم جنیفر هادسون دارد و نویسنده نیز «سرآغاز»‌ آن را با این‌جملات شروع می‌کند: «نیمی از عمر من به تلاش برای کم‌کردن وزن گذشته است. از کودکی اضافه‌وزن داشتم و دیگران بی‌رحمانه آزارم می‌دادند.»

کتاب پیش‌رو ۵ فصل اصلی با عناوین «شروع کار: مقدمات»، «اهداف ۱ و ۲: غذا و آب»، «اهداف ۳ و ۴: ورزش و تحرک»، «اهداف ۵ و ۶: استرس و خواب» و «ابزارها را هدف بگیر: پشتیبانی و فناوری» که ۱۱ بخش را در خود جا داده‌اند. این‌بخش‌ها هم به این‌ترتیب‌اند: «عادت‌ها و محیط: اسلحه مخفی شما خودتان هستید» و «معرفی شش هدف» در فصل اول، «با صبحانه شروع کنید»، «غذا به مثابه سوخت»، «آب، آب، همه‌جا آب» در فصل دوم، «ورزش‌درمانی» و «تحرک بیشتر» در فصل سوم، «استرس کمتر» و «موفقیت به شرط خواب خوب» در فصل چهارم، «شما به شبکه حمایتی نیاز دارید» و «فناوری دوست شماست» در فصل پنجم.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

ورزش برای تغییر ذهن است، نه بدن

شکی در این نیست: اگر سلامتی می‌خواهیم باید چندبار در هفته تمرین ورزشی داشته باشیم تا توده عضلانی بسازیم و سیستم قلبی_عروقی‌مان را تقویت کنیم. این‌موضوع هم درست است که ورزش باعث چربی‌سوزی و شکل‌دهی به بدن می‌شود. با این‌حال تلقی من همواره این بوده که اهمیت حیاتی ورزش قطعه‌ای متفاوت در جورچین کاهش وزن است. ورزش‌کردن سخت است. ما را به چالش می‌کشد، باید برایش برنامه‌ریزی کنیم و از قبل فکرش را بکنیم. مجبورمان می‌کند خودمان را در اولویت قرار دهیم، از همه مهم‌تر ما را از کنج عافیت‌مان بیرون می‌کشد. ورزش ما را از لحاظ جسمی، روحی و عاطفی به سختی می‌افکند و همین تمرینی برای اراده و ذهن ما در مواجهه با انتخاب‌های غذایی دشوار است. به کمک این‌تمرین می‌آموزیم در مواقع دشوار احساساتمان را کنترل کنیم و دوان دوان به سمت یخچال ندویم. همین‌طور یاد می‌گیریم چطور مشکلات و ناامیدی‌هایی را که بی‌شک در زندگی روزمره و مسیر کاهش وزن روی می‌دهند تاب بیاوریم و ... اگر می‌خواهید زندگی‌تان را تغییر دهید، باید بیاموزید چطور سختی‌ها را تاب بیاورید و برای خیلی از ما جز در زمان ورزش، فرصت دیگری پیش نمی‌آید که عرض اندامی بکنیم. جهانی که در آن به سر راهکارهای فراوانی برای گریز از سختی‌ها پیش چشممان می‌گسترد. فهرست بی‌پایانی وجود دارد از عواملی که حواسمان را پرت می‌کنند و سبک زندگی‌های مختلفی که از هرگونه فعالیت جسمی دورمان می‌کنند. بالا رفتن ضربان قلب حسی عجیب و حتی ترسناک ایجاد می‌کند؛ به هر قیمتی باید از عرق‌کردن دوری کرد. و پرهیز از کارهایی که دوست نداریم انجامشان دهیم برایمان میسر و آسان شده است. زندگی مدرن کارها را بیش از حد برای ما راحت کرده است. وسایل آسایشی برای ما فراهم شده تا نیازی نباشد به خودمان «نه» بگوییم، یا یاد بگیریم اضطراب، ترس و ناامیدی‌مان را مدیریت کنیم. ورزش مجبورتان می‌کند با این‌مسائل دست و پنجه نرم کنید. آن‌ها را به خوبی بشناسید، درک کنید که تا ابد دوام نمی‌یابند و شما قدرتش را دارید که از راه سالمی با آن مواجه شوید.

این‌کتاب با ۳۳۶ صفحه، شمارگان ۷۷۰ نسخه و قیمت ۲۹۰ هزار تومان منتشر شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ