هواشناسی ایران۱۴۰۳/۷/۳۰؛تشدید بارش‌ها در نوار شمالی کشور

اقتصاد ایران: سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی از تشدید بارش باران و برف در استان ساحلی دریای خزر خبر داد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،بز اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز سامانه‌ بارشی‌ در نوار شمالی‌ کشور فعال است.

دربرخی‌ مناطق‌ شمال غرب‌، دامنه‌ های جنوبی‌ البرز و شمال شرق‌ افزایش‌ ابر گاهی‌ رگبار ورعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید پیش‌ بینی‌ می‌ شودهمچنین‌ با تقویت‌ جریانات‌ شمالی‌ به‌ غرب‌ سواحل‌ دریای خزر بارش‌ باران در مازندران، گیلان تشدید می‌ شود و بارش‌ باران و برف‌ در ارتفاعات‌ البرز غربی‌، اردبیل‌ و شمال آذربایجان شرقی‌ رخ‌ می‌ دهد.

سه‌ شنبه‌ این‌ وضعیت‌ در نوار شمالی‌ ادامه‌ خواهد داشت‌ و علاوه بر آن در دامنه‌ های زاگرس‌ مرکزی واقع‌ در غرب‌ و جنوب‌ غرب‌ کشور نیز افزایش‌ ابر، وزش‌ باد شدید گاهی‌ رگبار پراکنده پیش‌ بینی‌ می‌ شود. طی‌ این‌ روز افزایش‌ وزش‌ باد در مناطقی‌ از مرکز، شرق‌ و شمال شرق‌ روی می‌ دهد.

چهارشنبه‌ و پنجشنبه‌ در غرب‌ سواحل‌ دریای خزر، دامنه‌ های جنوبی‌ البرز شامل‌ استانهای قزوین‌، البرزو تهران، دامنه‌ های زاگرس‌ واقع‌ در شمال استانهای همدان و مرکزی ابرناکی‌ گاهی‌ رگبارورعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید، در شمال غرب‌ کشور و ارتفاعات‌ البرز مرکزی بارش‌ باران وبرف‌ پیش‌ بینی‌ می‌ شود.

در ضمن‌ طی‌ این‌ روز این‌ سامانه‌ در جنوب‌ غرب‌، جنوب‌، مرکز و شرق‌ کشور نیز فعال می‌ باشد و سبب‌ افزایش‌ ابر و وزش‌ باد گاهی‌ رگبارورعدوبرق‌ بویژه در شمال استانهای بوشهر، فارس‌ و کرمان می‌ شود. جمعه‌ در شرق‌ سواحل‌ دریای خزر و در استانهای واقع‌ در شمال شرق‌ ابرناکی‌ و رگبارورعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید پیش‌ بینی‌ می‌ شود و اوایل‌ شب‌ این‌ موج‌ از شمال شرق‌ کشور خارج‌ می‌ شود. همچنین‌ در جنوب‌ غرب‌ و جنوب‌ کشور رگبار پراکنده رخ‌ می‌ دهد.

شنبه‌ هفته آینده با نفوذ جریانات‌ شمالی‌ به‌ سواحل‌ دریای خزر ابرناکی‌ وبارش‌ در اردبیل‌، گیلان و مازندران آغاز می‌ شود و همچنین‌ با گذر امواج‌ تراز میانی‌ از غرب‌ کشور در مناطقی‌ از نوار غربی‌ و جنوب‌ ابرناکی‌ و رگبارورعدوبرق‌ پیش‌ بینی‌ می‌ شود.

قابل‌ ذکر است‌ از امروز تا چهارشنبه‌ کاهش‌ دما به‌ طور میانگین‌ بین‌ 7 تا لای‌ درجه‌ در نیمه‌ شمالی‌ کشور روی خواهد داد و بارش‌ در نقاط‌ سردسیر شمال غرب‌ و ارتفاعات‌ رشته‌ کوه البرز به‌ صورت‌ برف‌ خواهد بود. دریای خزر تا روز چهارشنبه‌ و خلیج‌ فارس‌ دوشنبه‌ تا چهارشنبه‌ مواج‌ است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ