مصطفی کارخانه: شهریاری دانشمند است!

اقتصاد ایران: نکته جالب این گفت‌وگو حمایت او از اعضای هیات مدیره و به ویژه احمد شهریاری بود.

فوتبالی: مصطفی کارخانه عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در حالی پاسخگوی سوالات این مصاحبه شد که تمایل چندانی برای گفت‌وگو نداشت. اما با او گفت‌وگو کردیم و نکته جالب این گفت‌وگو حمایت او از اعضای هیات مدیره و به ویژه احمد شهریاری بود. کارخانه در این گفت‌وگو سعی می‌کرد پاسخ بسیاری از سوالات را به گردن فرشید سمیعی بیاندازد درحالی که وضعیت استقلال اصلا خوب نیست و این تیم در رده یازدهم جدول قرار دارد.

بعد از تغییراتی که در هیات مدیره باشگاه استقلال رخ داد مصطفی کارخانه سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران که سابقه کارهای مدیریتی در فوتبال را هم دارد به عنوان یکی از اعضای جدید هیات مدیره استقلال انتخاب و معرفی شد. خیلی از اهالی فوتبال اعتقاد دارند که کارخانه صرفا به خاطر دوستی با احمد شهریاری به عضویت هیات مدیره استقلال درآمده است. او رابطه خوبش را با شهریاری کتمان نمی‌کند اما می‌گوید سابقه کار مدیریتی در فوتبال را دارد. این روزها هواداران استقلال از وضعیت این باشگاه بسیار ناراضی هستند و خیلی از آنها خواستار این هستند که بعد از رفتن نکونام، اعضای هیات مدیره هم بروند. چرا که آنها را مقصر وضعیت کنونی استقلال رده یازدهمی جدول می‌دانند. اما کارخانه در گفت‌وگوی اختصاصی از عملکرد هیات مدیره و احمد شهریاری به صورت عجیبی دفاع کرده است. این گفت‌وگو را بخوانید: 

درباره وضعیت کنونی باشگاه استقلال توضیح می‌دهید؟ هواداران استقلال از این وضعیت ناراضی هستند....

-در واقع من به عنوان عضو هیات مدیره نباید پاسخگو باشم و سیاست ما این است که فرشید سمیعی پاسخگوی تمامی اتفاقات باشگاه استقلال باشد. مدیرعامل که نباید فقط در بردها صحبت کند. در باخت‌ها هم باید جواب هواداران را بدهد.

الان شما دارید از آقای سمیعی که مدیرعامل است انتقاد می کنید؟

-منظورم این است در کل تمام تلاش ما این است که بهترین اتفاقات در باشگاه استقلال رقم بخورد و تمام اعضای هیات مدیره در همین جهت هر روز بین 7 تا 8 ساعت جلسه برگزار می‌کنیم و به دنبال بهترین راهکارها و برطرف کردن مشکلات تیم و اعضای کادر فنی هستیم و من معتقدم که هیات مدیره هر آن چیزی که لازم بوده را انجام داده و می‌دهد.

اما هواداران اصلا از عملکرد مدیران هلدینگ و باشگاه راضی نیستند. اعتراض هواداران به هلدینگ و مدیریت باشگاه و احمدشهریاری، پیش از پایان بازی مقابل ذوب آهن را دیدید؟

-من ۴۰ سال است که ایشان را می‌شناسم و در ۵ سالی که در صبا باتری بودیم ۳ جام آوردیم و ایشان جزو مدیران با ارزش ورزش کشور هستند. من پشت سر ایشان نماز می‌خوانم!

 اینها چه ربطی به استقلال دارد؟ خیلی دارید از آقای شهریاری دفاع می‌کنید. انگار فراموش کرده‌اید که استقلال در حال حاضر تیم یازدهم جدول است و هواداران شهریاری و سمیعی را مقصر می‌دانند...

-به هواداران حق می‌دهیم که ناراحت باشند و خودم هم فوتبالی بودم و می‌دانم اما توهین را نمی‌شود پذیرفت و کار این هواداران زیبنده و قشنگ نیست. الان باید اتحاد و همبستگی داشته باشیم. هرچند شهریاری در کار خودش دانشمند است و می‌داند چه کار می‌کند.

دانشمند؟ با همان دانش بازیکنان بوسنیایی آمدند؟ با همان دانش، استقلال منتظر محمد، یامگا، آرمین سهرابیان و حتی در مقطعی مهرداد محمدی را از دست داد؟ این چه دانشی است که آقایان شهریاری و سمیعی دارند؟ هواداران خواستار خروج شهریاری و سمیعی و حتی دیگر اعضای هیات مدیره هستند.

-پس چه کسی بماند و کار کند؟ باشگاه مدیرعامل دارد اما دیواری کوتاه‌تر از هیات مدیره اینجا نیست. به نظرم هواداران باید حمایت کنند تا بتوانیم در کنار هم موفق بشویم و به مسیر اصلی خودمان بازگردیم. نه تنها آقای شهریاری بلکه آقای علی عسگری هم علیرغم مشکلاتی که در هلدینگ دارند همچنان حمایت و پشتیبانی خود از باشگاه بزرگ استقلال را دارند و تمام بدهی‌های گذشته را که نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان بود پرداخت کردیم و مطمئن باشید در ادامه به نتایج دلخواه خود خواهیم رسید.

هلدینگ با سود ۱۳۶ هزار میلیارد تومانی در سال چه مشکلاتی دارد؟ بگذارید قبول نکنیم که هلدینگ مشکل دارد. هلدینگ اگر مشکل داشت همین ۵۰۰ میلیارد تومان را هم پرداخت نمی‌کرد و آن طور که آتیلا حجازی گفته بود ۸۰۰ میلیارد تیم نمی‌بست! هواداران معتقدند برخی تصمیمات از سوی مدیریت با لجبازی همراه است. مثلا در ماجرای دو بازیکن بوسنیایی که در پیش‌فصل آمدند و رفتند و دیدید که حسینی از تمرین با استقلال منع شد و با فشار هواداران و رسانه‌ها مشکلش حل شد.

-ظاهرا آقای حسینی مصاحبه‌ای داشته‌اند و خلاف واقع را بیان کردند. 

آقای حسینی که پس از آشتی کنان حرفش را پس نگرفت. در حالی که قرار بود حرفش را پس بگیرد و بگوید باشگاه استقلال غرامتی به کیوسفسکی نداده است. قبول دارید اگر خالدآبادی از ذوب آهن ۳ گل نمی‌خورد، آقای شهریاری حسینی را نمی‌بخشید؟

-اصلا به آن دو بازیکن پولی پرداخت نکردیم و خود حسینی باید پاسخگوی صحبت خود باشد، قبول دارم که ایشان جزو سرمایه‌های بزرگ باشگاه استقلال محسوب می‌شوند و دیدید که حسینی هم برگشت. 

معلوم بود که برمی‌گردد! مقابل النصر با خالدآبادی که تجربه بازی بزرگ ندارد نمی‌شد به زمین رفت! بگذریم! به نظر شما وضعیت آقای بختیاری زاده در آینده چگونه خواهد بود؟

-ایشان با باشگاه قرارداد دارند و به عنوان دستیار کنار آقای موسیمانه حضور خواهند داشت و همچنین هیات مدیره از ایشان حمایت می‌کند‌.

نمی‌خواهیم در این گفت‌وگو به این مساله بپردازیم که موسیمانه سهراب را می‌خواهد یا نه. شما سرمربی خارجی استقلال را چطور می‌بینید؟

-بالاخره کسی را انتخاب کردیم که رزومه بسیار قوی دارد و شاید بهتر است بگویم در تاریخ لیگ برتر ما نبوده و نیامده است و همین گزینه هم قطعا هزینه بسیاری برای باشگاه داشته است. ولی هیات مدیره و مدیرعامل این کار را انجام دادند.

ما با شما موافق نیستیم اما آیا باشگاه توقعات و اهداف خود را به موسیمانه منتقل کرده است؟

-بله، ایشان بسیار انگیزه و عطش قهرمانی دارند و ما هم به دنبال چنین مربی‌ای بودیم و امیدواریم در کنار حمایت هواداران به نتیجه دلخواه برسیم. نباید در این شرایط امید خود را از دست بدهیم. 

با توجه به سقف بودجه به نظر می‌رسد برای ثبت قرارداد موسیمانه به مشکل خورده‌اید!

-برای ثبت قرارداد ایشان هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم. ما برای اعتبار استقلال همه کار می‌کنیم.

این که نشد جواب! با قانون سقف قرارداد می‌توانید قرارداد موسیمانه را ثبت کنید؟

هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهیم تا قرارداد او را ثبت کنیم.

آقای پاشازاده بازیکن و کاپیتان اسبق استقلال در مصاحبه‌ای گفته‌اند که همه اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال، پرسپولیسی هستند. چنین ادعایی صحت دارد؟

-اصلا چنین چیزی نیست. فقط این نکته را بگویم که در آن برنامه، پیش از شروع برنامه، کارگردان چون پرسپولیسی بود از من درخواست کرد که بگویم من هم پرسپولیسی هستم و برای من هم مهم نبود. چون فکرش را نمی‌کردم که روزی عضو هیات مدیره باشگاه بزرگ استقلال بشوم. وگرنه استقلالی بودم و هستم و دوستان استقلالی من، از جمله فرهاد و فرزاد مجیدی می‌توانند شهادت بدهند.

برخی پیشکسوتان هم اعتقاد دارند که گویا مدیران استقلال این باشگاه را با صباباتری یا پاس همدان اشتباه گرفته‌اند. این گزاره درست به نظر می‌آید. برخورد آقای شهریاری و شما در هیات مدیره استقلال درست مثل زمان مسئولیت‌تان در صباباتری است. باخت و مساوی با برد برای شما فرقی ندارد ولی استقلال تیم بزرگی است و هوادارانش تحمل باخت و در کورس نبودن را ندارند.

-صباباتری هم در دوران مدیریت آقای شهریاری جام آورد ولی جدا از این بحث، در این جلسات تمام تمرکز ما نام بزرگ استقلال و هواداران با عشق این باشگاه هستند که در سرما و گرما کنار تیم هستند و همیشه حمایت می‌کنند و ما هم با تمام وجودمان تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد. من به حرمت ۴۰ سالی که در ورزش این کشور از والیبال، بسکتبال و حالا فوتبال بوده‌ام و روزهای سختی که سپری کردم از تمام وجود خودم برای موفقیت این باشگاه مایه می‌گذارم. من قبلا به عنوان «مربی اخلاق» در ورزش این کشور انتخاب شده‌ام. به عنوان یکی از اعضای ورزشی هیات مدیره باشگاه، همیشه ایده‌های خوبی داشتم و دارم. در والیبال هم می‌توانید ببینید که از رنکینگ ۴۸ جهان اکنون به ۸ دنیا رسیده‌ایم و همیشه در یک سمت موفقیت والیبال نام من بوده است. 

آقای کارخانه! فوتبال با والیبال فرق می‌کند!

-اینجا هم من خاک پای هواداران استقلال هستم و بدون هیچ منافعی، هدفی نداریم جز موفقیت باشگاه بزرگ استقلال در کنار اتحاد و همبستگی هواداران برای پشت سر گذاشتن این روزهای سخت.

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ