تولید ۵۲ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در سطح استان قزوین

اقتصاد ایران: قزوین- مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین با تولید سالانه ۵۲ میلیون و ۴۶۰ هزار قطعه ماهی زینتی یکی از قطب‌های مهم صنعت آکواریوم و آبزیان زینتی کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود قبادی اظهار کرد: استان قزوین با تولید سالانه ۵۲ میلیون و ۴۶۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی یکی از قطب‌های مهم صنعت آکواریوم و آبزیان زینتی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: این میزان ماهی زینتی حدود ۱۵ درصد از کل تولیدات آبزیان زینتی کشور را شامل می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: با توجه به بهره‌برداری رسیدن برخی از طرح‌های توسعه این صنعت در استان، این میزان در پایان سال جاری به بیش از ۶۴ میلیون قطعه برسد.

قبادی گفت: با این میزان تولید آبزیان زینتی استان قزوین سال گذشته موفق به کسب رتبه سوم کشور بعد از استان‌های اصفهان و تهران در این زمینه شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر در مجموع ۱۱۸ واحد تولید و پرورش ماهیان زینتی در قالب کارگاه‌های تکثیر و پرورش صنعتی و نیمه‌صنعتی آبزیان زینتی و همچنین کارگاه‌های خانگی پرورش ماهیان زینتی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

به گفته وی در مجموع حدود ۶۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت شیلاتی مشغول به فعالیت هستند.

قبادی با بیان اینکه گردش مالی صنعت آکواریوم و آبزیان زینتی در استان قزوین بیش از هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: علاوه بر علاقه‌مندان بسیاری که به‌عنوان حیوان خانگی، محیط زندگی خود را با نگهداری این موجودات رنگارنگ و دیدنی تزیین می‌کنند، در بسیاری از اماکن تفریحی و گردشگری، فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری، فرودگاه‌ها، پایانه‌ها و هتل‌ها با هدف زیباسازی و آرامش بخشی محیط، ماهیان زینتی در آکواریوم‌های بزرگ و کوچک نگهداری می‌شود و موجب شده است تا این کسب‌وکار زود بازده و به نسبت نوپا، از رونق مناسبی برخوردار باشد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در خصوص بازارهای عرضه آبزیان زینتی تولیدی در سطح استان گفت: در حال حاضر علاوه بر اینکه بخشی از نیازهای بازار داخل با تولیدات استان تأمین می‌شود، بخشی از تولیدات نیز به کشورهای همسایه مانند جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق و افغانستان صادر می‌شود و این امر پرورش ماهیان زینتی را به فرصتی برای اشتغال‌زایی و ارزآوری برای کشور تبدیل کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ