اجلاسیه ۱۵ هزار شهید فارس فرصت طلایی برای معرفی قهرمانانه شهدا

اقتصاد ایران: شیراز- رئیس حوزه هنری استان فارس با بیان اینکه اجلاسیه ۱۵ هزار شهید فارس فرصت طلایی برای معرفی قهرمانانه شهدا است، گفت: برای این موضوع ۷۵ اثر هنری فاخر برای شهدا تولید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نمازی شامگاه یکشنبه در آئین رونمایی از مجموعه مستند «روایت سرو» با موضوع سرداران شهید استان فارس گفت: برگزاری دومین اجلاسیه ۱۵ هزار شهید استان فضای فارس متحول کرده است و من یادم نمی‌آید در تاریخ این استان اینقدر به موضوع شهدا و نقش آفرینی قهرمانان فارسی در هشت سال دفاع مقدس پرداخته شده باشد.

وی با بیان اینکه بارها شنیده‌ایم که جریان هنر به سمت سوی دیگر می‌رود ولی در این اجلاسیه خلاف این موضوع اثبات شد، ادامه داد: اتفاق مهم در این موضوع اعتماد خوبی بود که به مجموعه‌های هنری شکل گرفت و باید به امر هنر به عنوان یک ظرفیت جدی نگاه کنیم.

نمازی با اشاره به اینکه در رشته‌های مختلف هنری الحمدلله اتفاق خوبی برای معرفی شهدا رخ داده است، افزود: تولید ۱۰ مستند فاخر با عنوان «روایت سرو» گوشه‌ای از این تولیدات مهم و با ارزش است.

رئیس حوزه هنری استان فارس با بیان اینکه برای تولید این آثار یک حرکت جهادی صورت گرفته است، گفت: این اتفاق می‌بایست ۲۰ سال پیش رخ می‌داد و ما خیلی قبل‌ها باید برای تولید این مستندها و معرفی این قهرمانان شهید به جوانان و مردم اقدام می‌کردیم.

وی با اشاره به این موضوع که تمامی پژوهشگران، هنرمندان و عوامل تولید این مستندهای فاخر یک سال تمام درگیر ساخت این اثرها بودند، ادامه داد: با شهید زندگی کردن در یک سال زیست خیلی از عوامل ساخت این مستندها را تغییر داده است.

نمازی با بیان اینکه این اتفاقات به راحتی رخ نمی‌دهد، افزود: خیلی طبیعی است که تولید یک اثر فاخر ذوق بسیار زیادی دارد ولی این آثار یک عقبه و تجربه نگاری بسیار مناسب و مطلوبی دارد مهمترین آن جمع آوری آرشیو قوی از رزمندگان و شهدای دفاع مقدس استان فارس بود.

رئیس حوزه هنری استان فارس در پایان با اشاره به اینکه ۱۰ مستند دیگر در حال تولید بوده و ۱۵ فیلم دیگر توسط بسیج هنرمندان در ساخت است، تصریح کرد: این تولیدات یعنی شروع یک کار مستمر برای معرفی زندگی و منش شهیدان والامقام استان فارس خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ