ایمن سازی ۴۵۲ هزار راس دام سبک و سنگین در شازند

اقتصاد ایران: اراک- رییس اداره دامپزشکی شازند گفت: امسال بیش از ۴۵۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در این شهرستان علیه بیماری های مختلف دامی و قابل انتقال به انسان ایمن سازی شدند.

رضا معینی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تولید و تأمین غذای سالم در کشور، به عنوان یکی از مهمترین شاخصه‌های امنیت غذایی و توسعه کشور به شمار می‌رود که دامپزشکی با دارا بودن نقش نظارتی و پیشگیرانه خود از واحدهای پرورش دام و طیور و آبزیان تا عرضه فرآورده‌های خام، وظیفه تحقق این مهم را بر عهده دارد.

وی افزود: در این راستا و به منظور فراهم سازی سلامت جمعیت دامی و پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی، اداره دامپزشکی شازند از ابتدای سال جاری تاکنون اقدام به ایمن سازی ۴۵۲ هزار و ۵۰۰ رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های دامی و مشترک مانند تب مالت، شاربن، هاری، تب برفکی در این شهرستان کرده است.

رئیس اداره دامپزشکی شازند گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۴۳۳ رأس دام سنگین جهت شناسایی بیماری سل و تعداد ۳۸۸ رأس دام سنگین به جهت شناسایی بیماری بروسلوز مورد پایش و تست سرمی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین عملیات تست مشمشه در تعداد ۷۰ رأس اسب مشکوک به بیماری انجام شد که خوشبختانه مخزن بیماری در این تست‌ها مشاهده نشد.

معینی مقدم بیان کرد: در این بازه زمانی ۳۸۲۸ مورد بازرسی بهداشتی توسط بازرسان از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام گرفته که منجر به کشف، ضبط و معدوم سازی ۳۱۱۸ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی شامل گوشت قرمز، مرغ، آلایش خوراکی و غیر خوراکی در این شهرستان شده است.

وی با اشاره به بازدید بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو حمل فرآورده‌های خام دامی گفت: طی این مدت تعداد ۶۸ مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای خوراک آبزیان و پودر گوشت جهت صادرات به خارج از کشور توسط کارشناسان واحد نظارت شهرستان صادر شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شازند گفت: صدور مجوز بهداشتی پرورش جوجه گوشتی یک روزه به تعداد یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۸۵ قطعه همچنین صدور مجوز بهداشتی ورود تخم چشم زده ماهی قزل آلا به تعداد ۲ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۹۵۰ قطعه از دیگر اقدامات این اداره در سال جاری است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ