مدیریت مناطق باید از طریق سیستم‌های هوشمند انجام گیرد

اقتصاد ایران: مدیر کل دفتر زیستگاه های و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مدیریت مناطق محیط زیست باید از طریق سیستم‌های هوشمند انجام گیرد تا کمبود نیروی انسانی را نیز در این زمینه جبران کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا نجیمی، مدیر کل دفتر زیستگاه‌های و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور تحت عنوان مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان محیط زیست است که حدود ۱۲ درصد سطح کشور را شامل می‌شود و با اضافه کردن مناطق شکار ممنوع و ذخیره گاه زیست کره وسعت آن قدری افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: ما در خوشبینانه‌ترین حالت یک سوم تا یک ششم نیروی مورد نیاز را برای حفاظت از این مناطق در اختیار داریم و به همین دلیل باید به سمت ابزارهایی برویم که در کنار حفاظت فیزیکی از ظرفیت فناوری‌های نوین نیز استفاده کنیم.

نجیمی تاکید کرد: ابزارهایی که در چند سال اخیر مورد استفاده قرار گرفته شامل سیستم‌های مختلفی است که یکی از آنها سامانه‌های تصویری است و سعی کردیم این مساله را به صورت برنامه‌ریزی شده انجام دهیم.

مدیر کل دفتر زیستگاه‌های سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: این پروژه ذیل یک برنامه بسیار بزرگ است که نیازمند اعتبارات ویژه می‌باشد و دولت باید کمک بیشتری به این بخش کند که این مساله می‌تواند کسری نیروی انسانی را نیز در این زمینه جبران کند.

وی گفت: این تکنولوژی‌ها شامل ابزارهای متعددی است که یکی از آنها پا را موتور است که امکان استفاده آن در مناطق تحت حفاظت سازمان در دست بررسی است و در این خصوص سازمان به سمت تشکیل یگان هوایی نیز پیش رفته است.

نجیمی ادامه داد: هم اکنون ۲۵ درصد مناطق کشور به صورت تصویری در حال رصد و پایش هستند و پایش این تصاویر نیازمند حضور فرد است اما در بخش‌های دیگری که می‌توان از ظرفیت هوش مصنوعی استفاده کرد، نیازی به حضور افراد نیست.

وی در تشریح ظرفیت‌های این ابزارها بیان کرد: سرشماری حیات وحش یکی از کارهایی است که سیستم‌های هوشمند می‌توانند آمار و اطلاعات دقیقی به ما بدهند و ارائه اطلاعات دقیق از جمله مزیت‌های این سیستم است که حتی در ثبت تخلفات، ترددها و شکارهای غیرمجاز نیز می‌تواند مؤثر باشد.

مدیر کل دفتر زیستگاه‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در چهارچوب این سیستم حتی می‌توان از وقوع حریق‌ها نیز سریع آگاه شد و گزارش داد، تاکید کرد: این مساله نیازمند توسعه زیرساخت‌ها می‌باشد که هم راستا با سیاست‌های دولت الکترونیک است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ