ایران اتصال دهنده کشورهای عضو تراسیکا است

اقتصاد ایران: دبیرکل تراسیکا بر پتانسیل‌های شگرف ترانزیتی ایران، به عنوان بهترین گزینه حال حاضر در منطقه و آمادگی همکاری‌های مشترک برای بهره‌برداری از ظرفیت راهگذرهای شرقی- غربی ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی دیدار با دبیرکل تراسیکا آست اصف بایوف فرایند محوری در حوزه ترانزیت و ارتقای سطح همکاری‌ها بین کشورها را اقدامی ارزشمند از سوی تراسیکا برشمرد و ضمن اعلام همکاری متقابل گفت: محورها و موضوعات همکاری مشترک با رویکرد تأمین الزامات جهش ترانزیت برنامه هفتم توسعه به دبیرکل تراسیکا ارائه می‌شود تا در قالب یک برنامه اقدام مشترک اجرایی شود.

وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت حمل‌ونقل بین‌المللی افزود: بی شک ابتکار تراسیکا، در تقویت پیوندها، تسهیل تجارت و تضمین حمل‌ونقل روان در سراسر مرزهای منطقه نقش‌آفرینی می‌کند و همکاری ما در پرداختن به چالش‌هایی که در دو حوزه عملیات و زیرساخت‌ها با آن روبه‌رو هستیم، به ویژه در سایه تقاضای روزافزون حمل‌ونقل جاده‌ای، حیاتی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اساساً به لحاظ تاریخی، نگاه ویژه‌ای به تجارت مسیر شرقی- غربی داریم و آن را نه فقط زمینه تقویت حاکمیت کشورهای مسیر و نه تنها بهترین تبلور بازگشت تجارت از بحر به بر، بلکه ایجادکننده بزرگ‌ترین راهگذر اقتصادی جهان از طریق پیونددهی شبکه منحصر به فردی از مقاصدی می‌دانیم که تاریخ مشترک دارند و نهایتاً به بهبود قابل ملاحظه رشد اقتصادی و تعمیق سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، از طریق توسعه لجستیک می‌انجامد.

ایران اتصال دهنده کشورهای عضو تراسیکا است

بر اساس این گزارش، آست اصف بایوف دبیرکل تراسیکا با تقدیر از اقدامات انجام شده در رشد ترانزیت از مرزهای کشور طی سال گذشته گفت: نقش ایران در ترانزیت به عنوان اتصال دهنده بین سایر کشورهای عضو تراسیکا است و توسعه اقتصادی در نتیجه ترانزیت در کل منطقه تسریع پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی در پایانه‌های مرزی، خاطرنشان کرد: در بازدید میدانی از مرز آستارا، سامانه نوبت دهی موجب روان سازی ترانزیتی شده است و در راستای تسریع در فرآیندها لازم است هر دو طرف ایرانی و آذربایجانی، زیرساخت‌ها را توسعه دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ