۷۳۵ هزار نفر اردبیلی تخت پوشش بیمه سلامت هستند

اقتصاد ایران: اردبیل - مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: ۷۳۵ هزار نفر یعنی حدود ۵۹ درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خلیل‌اللهی ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: روز اول به ارتقا سواد سلامت، پیشگیری پزشکی خانواده و نظام ارجاع، روز دوم به سازمان هوشمند، نظارت و نسخه الکترونیکی، روز سوم به پایش بروزرسانی خدمات صندوق بیماران خاص، روز چهارم پوشش همگانی، روز پنجم به خرید راهبردی خدمات سلامت، روز ششم به مشارکت اجتماعی و روز آخر به حمایت از درمان زوجین نابارور بر اساس برنامه‌ریزی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد مؤسسات در استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند، افزود: ۷۳۵ هزار نفر یعنی حدود ۵۹ درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل ادامه داد: هزینه ماهانه دارویی بیمه سلامت قبل از تعهدات دارویی در خرداد ۱۴۰۱ معادل ۵/۳ میلیارد تومان بود در حالی که بعد از طرح در سال ۱۴۰۳ به ۳۴ میلیارد تومان یعنی ۶ برابر شده است.

خلیل‌اللهی با بیان اینکه کل هزینه ماهانه دارویی با ارز سهم صعب‌العلاج و شیرخشک به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است، گفت: هزینه ارز شیرخشک در مرداد ماه امسال به رقم ۳/۶ میلیارد تومان رسید.

وی از اجرای پزشک خانواده برای ۴۰۴ هزار بیمه شده روستایی در شهرهای زیر ۲۰ خانوار خبر داد و بیان کرد: ۹۷ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دانشگاه علوم پزشکی مجری و همکار این برنامه هستند و در کل ۱۴۴ پزشک خانواده، ۲۷ دندانپزشکی و ۱۶۶ ماما در این مراکز مستقر هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل خاطرنشان کرد: ماهانه ۸۷ هزار ویزیت در سطح یک توسط پزشکان خانواده انجام می‌شود که طی سال ۱۴۰۲ معادل ۱۰۷ میلیارد تومان برای برنامه بیمه روستایی هزینه شده است.

نشاندار شدن بیش از ۳۲ هزار بیمار صعب‌العلاج در سامانه‌های الکترونیکی

خلیل‌اللهی با بیان اینکه بیش از ۳۲ هزار بیمار صعب‌العلاج در سامانه‌های الکترونیکی نشاندار شده‌اند، گفت: با نشاندار شدن بیمار عمده هزینه در محل اخذ خدمت به عهده بیمه سلامت است.

وی اضافه کرد: ۱۰۰ درصد هزینه بستری ۱۸ نوع بیماری خاص و صعب‌العلاج در بیمارستان‌های دولتی، ۸۰ درصد هزینه بخش خصوصی فیزیوتراپی و ویزیت طبق بسته خدمتی و همچنین ۱۰۰ درصد شیمی درمانی و رادیوتراپی در تعهد بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل به نشاندار شدن ۴ هزار و ۳۵۰ نفر نابارور در سامانه‌های الکترونیکی اشاره کرد و گفت: طی ۶ ماهه اول سال‌جاری حدود ۱۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

خلیل‌اللهی با دعوت از فاقدین پوشش بیمه درمانی برای بیمه شدن با مراجعه به سایت بیمه سلامت افزود: از بیمه‌شدگان خاص و صعب‌العلاج و زوجین نابارور برای نشاندار کردن خود جهت بهره‌مندی از مزایای ویژه این صندوق دعوت می‌کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ